Finsktalande Kundservicemedarbetare

Finsktalande Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Smartphoto är marknadsledande i Norden inom fotoframkallning och fotorelaterade produkter online. I sortimentet hittas bland annat ett stort urval av fotoböcker, almanackor och agendor, inbjudnings- och tackkort, canvas och väggdekorationer samt en rad fotopresenter. Smartphoto är verksamma i Sverige, Norge, Finland, Danmark, UK, Belgien, Frankrike, Nederländerna, Schweiz, Österrike och Tyskland samt övriga EU länder (genom en samlad webbshop) med produktion och huvudkontor i Wetteren, Belgien. Smartphotos sortiment innehåller över 600 produkter, där varje produkt är unik och skapad direkt efter kundens önskemål. Verksamhetens målgrupp är främst B2C-segmentet, familjer och småbarnsföräldrar. Deras produktionsanläggningar är helt digitaliserade och de är väl positionerade i en expanderande och dynamisk bransch.
Smartphoto Nordic AB har sitt huvudkontor i Malmö och ansvarar för den svenska, finska, norska, danska, brittiska samt irländska online-marknaden. Smartphoto Nordic AB ingår i Smartphoto Group NV som är börsnoterade på Euronext och har sitt säte i Belgien.
Besök gärna Smartphotos hemsida för mer information: https://www.smartphoto.se
Om tjänsten
Smartphotos kundserviceavdelning växer, och de söker därför nu en finsktalande kundservicemedarbetare! Du kommer tillhöra Smartphotos nordiska kundserviceteam där du tillsammans med dina kollegor, via främst e-post men även telefon, kommer besvara kunds frågor rörande produkter och leveranser. Därutöver kommer du besvara inlägg och recensioner via Smartphotos sociala medier. Kundserviceteamet ansvarar tillsammans för inkommande förfrågningar från hela Norden, men du kommer lägga särskilt fokus på kunder från Finland. Mer ingående innebär tjänsten att:
- Via telefon och e-post besvara kunds frågor gällande leveranstider och produkter
- Svara på inlägg och recensioner via Facebook och Trustpilot
- Hantera kundförfrågningar, reklamationer och returer
- Vara kunder behjälpliga vid orderläggning, och guida dom rätt på hemsidan
Om dig
För att vara aktuell för rollen så behöver du ha en avslutad gymnasieutbildning och en vilja att utvecklas inom en kundorienterad roll. För rollen är det även viktigt med:
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i en serviceorienterad roll som innefattat kundkontakt
- Tidigare erfarenhet av kundservice är meriterande men inget krav
- Goda kunskaper i finska, svenska och engelska i såväl tal som skrift
Du har en positiv och engagerad inställning till ditt jobb, och tillgodogör dig gärna ny kunskap i syfte att kunna ge kunden en så bra service som möjligt. Du tar gärna för dig, och är inte rädd för att komma med nya lösningar och tankar på utmaningar och problem. Är du osäker på en viss situation ser du vinsten i att ta stöd från dina kollegor för att tillsammans komma fram till en hållbar lösning. Du kommer tillhöra ett litet och väloljat team med högt i tak, och värderar likt dina kollegor en god samanhållning och teamkänsla i gruppen.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Malmö
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Vardagar 8.00-16.30
Lön: Enligt överenskommelse


Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Finsktalande, kundservice, kundtjänst, B2C, Malmö, Lund, rekrytering

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2022
  • Ansök senast: 8 september 2022

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024