OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en slipad relationsbyggare och en fena på problemlösning? Är du dessutom tålmodig, pedagogisk och har passion för hållbara kundlösningar inom grön teknik? Då kommer du stortrivas i rollen som Kundservicemedarbetare hos vår kund KP Energy som står inför en spännande tillväxtresa, och de söker nu två kollegor till deras kundserviceteam!
Teamet består idag av sex personer som övergripande supporterar kunderna genom hela kundresan. De gör det enkelt för företag att handla av dem som Clean Tech-grossist.
Som Kundservicemedarbetare på KP Energy har du ett otroligt viktigt uppdrag som länken mellan kunden och dina kollegor på KP Energy. Du är ansiktet utåt mot deras kunder, och beroende på ditt bemötande och din hantering har du en fantastisk möjlighet i att skapa win-win moments med kunderna. För att trivas i rollen ser vi att du behöver älska kundupplevelse, vara lösningsorienterad och gilla förändring. Förändring för KP Energy är lika med utveckling, då de alltid vill se möjligheten att utveckla sina processer och arbetssätt för att jobba smartare. Och självklart är du en trevlig och uppskattad kollega som har nära till skratt.
Information om uppdraget:
Längd & start: 6 månader med goda möjligheter till förlängning eller direktanställning hos KP Energy. Start snarast möjligen.
Arbetstider & omfattning: Heltid, måndag-fredag, kl 06.00-15.00 eller 07.00-16.00 (beroende på om du arbetar med den finska eller svenska marknaden för dagen)
Arbetsplats: Långängsvägen 5, Västerås
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-08-13. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Therese Englund, therese.englund@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Supportera kunder i Finland och Sverige i olika frågor gällande exempelvis KP Energy's produkter och tjänster. Flytande finska och svenska är därför ett språkkrav
Handlägga retur- och reklamationsärenden
Hantera inkommande ärenden via telefon, mejl och digitala kanaler
Ansvara för att, tillsammans med ledare och kollegor, driva utvecklingen av Customer Success på KP Energy
Samla in feedback från kunder genom loggning, NPS-frågor (Net promoter score) och feedbacksamtal
Kvalifikationer
För att trivas i tjänsten ser vi att du behöver älska kundupplevelse, vara lösningsorienterad och gilla förändring. Utöver detta ser vi även att du:
Kan finska och svenska språket flytande i tal och skrift
Har erfarenhet av kundkontakt
Har körkort och tillgång till bil
Har dator- och systemvana
Är relationsskapande, driven och initiativtagande
Det är sedan meriterande om du har erfarenhet av solenergi eller laddinfra.
Erfarenhet
Tidigare erfarenhet av kundkontakt
Om företaget
KP Energy är Sveriges ledande distributör inom solenergi, laddningsinfrastruktur och energilagring och en del av OK-Q8 AB. Vi har en tydlig vision att forma morgondagens samhälle genom att leverera hållbar energi idag - För dig, för vår planet och för nästa generation. Vårt uppdrag är att hjälpa energibranschen att accelerera omställningen genom att leverera avancerade produkter och tjänster på ett enkelt och pålitligt sätt.
KP Energy levererar produkter och system till hundratals återförsäljare i Norden. Vi tillhandahåller därtill ett omfattande utbud av signifikanta tjänster såsom digitala verktyg, projekteringsassistans, utbildningar, finansieringslösningar, installation-as-a-service och teknisk support av högsta klass. Genom KP Energy's uttalade fokus på logistik-, transport- och lagerprocesser tillses snabba leveranser med god leveransprecision av både enskilda produkter såväl som av kompletta system.
Vi paketerar och levererar framtidens energiinnovationer.
Varmt välkommen till oss!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044