OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Till vår omtyckta kund Becton Dickinson (BD) söker vi en finsktalande kundservicemedarbetare, ett konsultuppdrag på 5 månader där du kommer stötta BD under ett systembyte av deras affärssystem. Hos BD får du möjlighet att arbeta på ett internationellt företag med intressanta produkter inom medicinteknik som gör skillnad, på riktigt.
Du får chansen att ingå i en organisation med god dynamik och positiva medarbetare som trivs på sin arbetsplats. Att företaget dessutom sitter i trevliga och moderna lokaler i Marievik med utsikt över vattnet är ju helt klart ett stort plus. Varför inte ta en skön lunchpromenad längs med Årstaviken och när sommaren kommer kanske till och med ta ett dopp från bryggan? Är du en badkruka? Inga problem - det är helt okey att bara ta med sig sin lunch och njuta i solen på land.
Rollen i stora drag
Du kommer ingå i ett nordiskt team och tillsammans med dina kollegor ger du service till företagets finska, danska, svenska och norska kunder som mestadels är verksamma inom landsting, privatkliniker och universitet. Det är en varierande och koordinerande roll med flera kontaktytor - både internt och externt och där den mesta korrespondensen sker via mail. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start den 1/5 och förväntas pågå i ca 5 månader.
Arbetsuppgifter
I rollen som kundservicemedarbetare har du bland annat följande arbetsuppgifter:
• Orderhantering i JD Edwards; boka kundorder och kommunicera med kunder vid ev frågor
• Telefon och mejlkontakt med kunder och säljare gällande beställningar, konsignationslager, leveranser, priser etc
• Supportera säljteamen med frågor kring kundernas beställningar
• Jobba nära kunder på ett proaktivt sätt
• Ta hand om returer och krediteringar
• Registrera servicereklamationer i Salesforce och kommunicera med kunder kring dessa
• Delaktig i internt projekt
Din bakgrund
För denna roll söker vi dig som har följande bakgrund:
• Tidigare erfarenhet av kundservice och/eller administration
• Mycket goda/flytande kunskaper i finska och svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av Salesforce är ett stort plus
• SAP kunskaper är meriterande
Personligt
Vi söker dig som är serviceinriktad, flexibel, orädd och driven. Du trivs bra i en roll där det är en mix av både kunddialog och administration. Din samarbetsförmåga är mycket god och du stöttar gärna upp dina kollegor likväl som du inte är rädd för att be om hjälp om det är något som du inte förstår. Du är också strukturerad, snabblärd och bidrar till ett positivt klimat. Vidare är du ansvarstagande och ser till så att dina arbetsuppgifter inte blir liggandes.
Varaktighet/Arbetstid
Varaktighet: Uppdraget pågår mellan 1/5 - 30/9
Arbetstider: Mån-fre 8.30-16.30 (37,5 h vecka)
Om Becton Dickinson
Becton Dickinson (BD) är ett globalt medicintekniskt företag som arbetar med att förbättra medicinsk upptäckt, diagnostik och leverans av vård genom Advancing the world of health. De arbetar för att öka säkerheten för patient och vårdpersonal samt utveckla teknik som möjliggör medicinsk forskning och kliniska laboratorier. Becton Dickinson erbjuder innovativa lösningar som hjälper till att främja medicinsk forskning och genomik, förbättra diagnos av infektionssjukdomar och cancer, förbättra medicinering, främja infektionsbekämpning, utrusta kirurgiska och interventionella procedurer samt stödja hanteringen av diabetes.
BD har sitt nordiska huvudkontor i Marievik i Stockholm. De sitter i nya och fräscha lokaler med utsikt över vattnet. Becton Dickinson AB har dotterbolag i Danmark, Finland och Norge och sitt centrallager i Belgien där det mesta av distributionen utgår i från. På huvudkontoret i Stockholm finns utöver kundserviceavdelningen även sälj- och marknad, IT, HR samt ekonomiavdelning.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.