OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en rolig och utvecklande tid i ditt arbetsliv som kundservicemedarbetare på LensWay Group? LensWay Group är en välkomnande arbetsplats att trivas på där personalen värdesätts och investeras i. Här arbetar kundtjänstavdelningen varje dag med att erbjuda våra kunder en service utöver det vanliga och hos oss finns goda möjligheter att utvecklas. LensWay Group’s kundtjänst är prisbelönt och här blir du en av tre medarbetare i det team som arbetar mot den finska marknaden. Totalt jobbar det cirka 35 personer i vår kundtjänst mot de marknader vi verkar på. Arbetet utgår från LensWay Group’s nyrenoverade och inspirerande lokaler i Kista och här jobbar totalt 145 kollegor i en internationell, framåtlutat och familjär miljö.
Om företaget: LensWay Group har genom att vara prisvärda, innovativa och moderna blivit Europas största onlinebutik för kontaktlinser och glasögon. Allt sedan starten år 2000 har vi med stor beslutsamhet strävat efter att visa hur kvalitet inte behöver kosta skjortan. Med snabba leveranser och förmånliga priser har LensWay Group också lett marknadsutvecklingen för kontaktlinser och glasögon i en mer rättvis och ärlig riktning. I dag ägs vi av det globala optikföretaget Essilor och verkar på fyra olika europeiska marknader.
I rollen kommer du att arbeta med att:
- Hantera inkommande ärenden via telefon och mejl från LensWay Group’s kunder och vara vår röst och ansiktet ut mot världen
- Hjälpa både nya och befintliga kunder med vägledning gällande linser, glasögon, solglasögon och tillbehör
- Jobba med serviceinriktad merförsäljning och informera om aktuella kampanjer och produktnyheter
- Sköta reklamationer
Hos oss kommer du att utbildas till en kunskapsnivå inom optik motsvarande optikerassistent, med syftet att kunna hantera alla inkommande ärenden. Du förväntas på ett proffsigt sätt bland annat kunna hantera reklamationer, merförsäljning och ge information om produktnyheter. Viktigast av allt är att du erbjuder den suveräna service som alla våra kunder är värda!
För dig som är driven finns även möjligheten att utvecklas inom ett område som intresserar dig, exempelvis inom översättning, sociala medier samt diverse förändringsarbeten och projekt.
Vem vi söker:
- Du har en avslutad gymnasieutbildning
- Arbetslivserfarenhet från ett serviceyrke och trivs att arbeta i en kundorienterad roll och van vid ojämn arbetsbelastning
- Tidigare erfarenhet av försäljning och att hantera ärenden via telefon, mejl och/eller chatt är meriterande
- Flytande finska- och i tal och skrift.
- Kunna göra sig förstådd på både svenska och engelska
- Goda datakunskaper och lätt för att lära dig nya tekniska plattformar
För att lyckas i tjänsten erbjuder LensWay Group en omfattande utbildning där du ges alla de verktyg du behöver för att lyckas i rollen. Vi vill träffa dig som är empatisk och har ett genuint intresse av att förstå kunden, du är lojal som medarbetare och behandlar dina kollegor med värme och ödmjukhet samt kunder med högsta professionalitet. Du trivs i en internationell och flexibel miljö och värdesätter en härlig stämning på arbetsplatsen. I ditt arbete är du även handlingskraftig och bekväm med att fatta egna beslut och självständigt söka reda på svar.
Omfattning: Heltidstjänst
Start: Omgående
Arbetstider: Måndag till fredag 07:50-16:35
Övrigt: Tillsvidareanställning med 6 månaders prövningstid
Lön: Fast månadslön plus generösa förmåner
Plats: Kista, Stockholm
I den här rekryteringsprocessen samarbetar LensWay Group med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare Emil via mejl emil@thewofi.se. Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag. Sist men inte minst: Vi ser fram emot just din ansökan!
Sökord: kundtjänst, support, kundsupport, kundservice, finska, Lensway, Kista.