Finsktalande kundservicemedarbetare till SodaStream

Arbetsbeskrivning

Om bolaget

SodaStream är världens ledande tillverkare och distributör av kolsyremaskiner, som gör det möjligt för konsumenter att enkelt omvandla vanligt kranvatten till kolsyrat vatten och smaksatt vatten på några sekunder. SodaStreams produkter främjar hälsa och välbefinnande, är miljövänliga, kostnadseffektiva och roliga att använda. Varje år tillhandahåller SodaStream 1, 5 miljarder liter kolsyrade drycker till miljontals hushåll, vilket gör det till ett av de största dryckesföretagen i världen. Vi sysselsätter mer än 4500 personer över hela världen, med över 30 nationaliteter representerade.

Om rollen

SodaStream Nordics söker nu en kundservicekollega till sitt nordiska team. Vi söker dig som är passionerad, nyfiken och alltid strävar efter att bli bättre. Vill du arbeta med ett energiskt och roligt team och representera ett starkt globalt varumärke kan detta vara ditt drömjobb.

Du kommer att tillhöra kundserviceteamet på den svenska sidan men supportera den finska sidan vid behov. Rollen innebär att ge support och kundservice till SodaStreams privat- och företagskunder i ärenden som rör order, leverans och produkt. Du kommer att ansvara för inkommande mejl och telefonsamtal för ett brett utbud av frågor från deras nordiska kunder och slutkonsumenter. Rollen innebär att jobba brett och varierat med administration och kundservice och få möjligheten att jobba mot stora och globala kunder och leverantörer. Kundserviceteamet arbetar i CRM-systemet Zendesk.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara

- Hantera ordrar, kundförfrågningar och uppdateringar av konton
- Ge kunder och återförsäljare bra service via e-post och telefon
- Sälj- och marknadsstöd till sälj- och marknadsteam
- Utveckla och förbättra processer och arbetssätt
- Bidra till vår positiva laganda och arbetsmiljö
- Övriga administrativa uppgifter


Om dig

För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet av kundservice och administration sedan tidigare. Du är en lagspelare som har en stor passion för service och noggrannhet i ditt arbete. Vidare tror vi att du har en god dator- och systemvana. Du behöver vara flytande i det svenska och engelska språket samt ha en mycket god skriftlig och muntlig kunskap i finska. Vi söker någon som vill ta del av det roliga och bidra till SodaStreams unika kultur och anda. Om du är flexibel, har en positiv attityd och är ivrig att ge bra service är du förmodligen den vi söker. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom initiativtagande, lösningsorienterad och serviceminded i denna rekrytering.

Personliga egenskaper

- Prestigelös
- Noggrann och strukturerad
- Ansvarstagande
- Initiativtagande
- Lösningsorienterad
- Serviceorienterad


Kvalifikationer

- Service- och administrativ vana
- Flytande i svenska och engelska
- Finska kunskaper i tal och skrift
- System- och datorvan


Möjligheter

SodaStream erbjuder en fantastisk möjlighet att vara en del av ett team som har förmånen att växa och utveckla ett av Nordens mest välkända konsumentvarumärken.

Tillträde, omfattning och arbetstider

Rollen är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos SodaStream. Anställningen inleds med en provanställning för att sedan övergå till en tillsvidareanställning. SodaStream har sitt kontor i Hammarby Sjöstad och erbjuder goda förmåner till sina anställda. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2022
  • Ansök senast: 28 september 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024