Finsktalande kundsupport till bred roll

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten:

Nu förstärker GPBM Nordic sitt Customer Service-team i Göteborg med en ny kollega och söker en finsktalande kundsupport. Du kommer att bli del av ett nordiskt team om 5 personer som arbetar med två kommersiella segment inom organisationen - Safety (brandsäkerhet) och GP Consumer (batterier & belysning). Customer Service-teamet agerar som en central enhet inom organisationen och arbetar brett gentemot flera interna avdelningar i kombination med dialogen ut mot kund. Du kommer ha ett dagligt utbyte med kollegor på lagret, finans, produkt och försäljning.

I denna roll arbetar du primärt mot den finska marknaden och kommer dels hantera orderadministration, men du kommer också att arbeta med produktfrågor, leveransbevakning och reklamationer. Då ärendena som kommer in varierar krävs det ibland att du agerar detektiv och har en dialog med flera kollegor innan du löst kundens ärende. Det kan också komma en mängd frågor av enklare karaktär som exempelvis rör priser, orderstatus eller lagersaldo.

Sammanfattningsvis kommer du att:

Registrera och bekräfta kundbeställningar och förfrågningar som inkommer via olika kanaler
Leveransbevakning och omplanering av inneliggande beställningar
Pris- och kundregisteradministration
Hjälpa kunder och slutkonsumenter i produkt- och garantifrågor
Hantera reklamationer och returer


För att ge dig bästa förutsättningar att lyckas i rollen kommer du att få en bra onboarding som görs i flera steg och som varvar teori med praktik löpande. Du kommer också att få en överlämning av den kollega som idag har rollen men som kommer att ta klivet till en ny roll inom bolaget.

Vi söker dig som:
Har minst 2 års tidigare erfarenhet av arbete i en serviceroll med administrativa inslag
Talar och skriver flytande svenska samt finska
Har erfarenhet av arbete i Officepaketet


Du kommer att erbjudas en varierande vardag där du arbetar med en stor bredd av uppgifter och ansvar vilket kommer att ge dig möjlighet till kontinuerlig utveckling. För att trivas i rollen krävs det att du tycker om att agera i en roll där ingen dag är den andra lik och du både verkar över teamgränser för att lösa problem, men också sätter stort värde i att ge grym service till kunder. Dina kommunikativa kunskaper kommer att sättas på prov och vara till nytta dagligen vilket kräver att du har förmågan att anpassa dig till att arbeta mot en stor variation kunder och kontaktpersoner. Att du värdesätter goda långsiktiga relationer ser GPBM som en självklarhet i denna roll och de som lyckats bäst i denna roll tidigare har haft ett engagemang i världsklass. En förmåga att ta initiativ, vara vetgirig och driva din egna utveckling uppmuntras verkligen och GPBM öppnar gärna dörrar som gör dig till en långsiktig kollega som stannar på bolaget i många år framöver!

Om kundföretaget:
Såhär beskriver GPBM Nordic sin verksamhet:

"Med över 35 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom områdena batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter har vi skapat oss en stark position på såväl konsument- som industrimarknaden med bl.a. varumärkena GP Batteries, GP PowerBank, GP Lighting, Housegard, CGS och Firephant. Företaget ingår i handelskoncernen Cebon Group som har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien. Huvudkontor och centrallager ligger i Sörred, Göteborg och koncernen omsätter ca 640 miljoner kr. Vi är ca 115 kollegor som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar."

Läs mer om bolaget och deras verksamhet på hemsidan HÄR.

Om anställningen:
Detta är ett rekryteringsuppdrag där du blir direkt anställd hos GPBM Nordic. Som anställd på bolaget erbjuds du möjlighet att arbeta i en stor global organisation som trots sin storlek har en familjär bolagskultur med nära samarbete över teamgränserna lokalt. Förutom att erbjuda kollektivavtal och goda förmåner lägger man stor vikt vid att erbjuda interna karriärvägar i syfte att behålla kompetensen inom bolaget. Det finns därför möjlighet att ta kliv till andra avdelningar, få utökade ansvar, men också forma en helt ny roll i syfte att driva den personliga utvecklingen. Här ser man till individens bästa och du får mycket tillbaka om du visar framfötterna.

Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider - möjlighet till hemarbete 1 dag i veckan
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg - Sörred, med viss möjlighet att arbeta från kontoret i Mölndal
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: Fast månadslön




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024