Finsktalande kundsupport till ledande industriföretag!

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Trivs du med att arbeta serviceinriktat? Har du tidigare erfarenhet av orderhantering och sälj? Pratar du finska obehindrat? Sök då tjänsten som svensk-/finsktalande kundsupport!

Beskrivning av arbetsuppgifter
I rollen som kundsupport kommer dina arbetsuppgifter vara mycket varierande med fokus på hög servicekänsla. Som kundsupport kommer du i första hand ansvara för den svenska marknaden. Du kommer arbeta med orderhantering genom att registrera och ta ut kundorder och leveransplaner, detta kräver att du är noggrann i ditt arbete och har hög servicekänsla. Tjänsten kräver viss teknisk förkunskap och/eller intresse då du ska svara på allmänna frågor samt hantera tilläggsförsäljningar av produkter inom industrin. Du kommer ha daglig kontakt med företagets kunder och arbeta tätt gentemot säljteamet vilket ställer krav på dig som söker att du brinner för att ge god service, oavsett om det är extern eller intern service.

Du kommer att i rollen som kundsupport:
• Arbeta huvudsakligen mot den svenska marknaden men också agera backup mot den finska
• Hantera inkommande orders samt övrig orderhantering
• Samarbeta tätt gentemot företagets säljare och kunder
• Bedriva försäljning/merservice via mail och telefon mot befintliga och nya kunder
• Arbeta i SAP

För att passa i rollen som kundsupport bör du vara stresstålig och ha god kommunikationsförmåga. Som person är du strukturerad, glad, energisk och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du kommunicerar obehindrat på finska och svenska i tal och skrift. Din datavana är god och du behärskar Officepaketet mycket väl. Vi ser gärna att du har en erfarenhet från försäljning och kundsupport samt förstår vikten av processen vid orderhantering från dess början till slut. Du gillar att ingå i ett team. Det är meriterande att du är van vid att arbeta med tekniska produkter från industrin samt har arbetat i SAP eller liknande system.
För att lyckas bra i rollen som kundsupport tror vi att du besitter:
• SAP-erfarenhet och kunskap
• Svenska och finska flytande i tal och skrift
• God erfarenhet av Microsoft Office
• Kan både service och försäljning

Övrigt
Start: snarast eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Täby


Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Filip Lundström på mailadress Filip.lundstrom@performiq.se.
Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Sökord: kundtjänst, täby, kundsupport, industri, finska, order, support, stockholm, SAP
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 29 april 2022

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


Innesäljare

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024