Finsktalande kundtjänstmedarbetare

Finsktalande kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Om företaget
EMPLOID har nu fått det stora nöjet att hjälpa vår kund att hitta deras nästa kundtjänststjärna! Vår kund är ett världsledande bolag inom sin bransch, och har sitt nordiska huvudkontor i Malmö. Mer information om företaget ges vid en telefonintervju.
Om rollen
I rollen som finsktalande kundservicemedarbetare kommer du tillsammans med dina kollegor vara ansiktet utåt och leverera förstklassig service till företagets kunder på den finska och svenska marknaden. Med telefon och mail som främsta arbetsredskap kommer du agera rådgivande mot kund, och med gedigen produktkännedom vara behjälplig i val av produkt, samt besvara frågor kring priser, leveranser och returer. Tjänsten är av administrativ karaktär, där du över mail kommer ta emot ordrar vilka du registrerar i affärssystemet SAP. Tjänsten innefattar ett nära samarbete med kundtjänstteamet såväl som med andra avdelningar internt så som sälj, marknad och skeppning för att säkerställa en kvalitativ och positiv upplevelse för kund. Därutöver kommer du arbeta löpande med kunduppföljningar avseende köp, leverans och retur. Mer ingående innebär tjänsten:
- Hantera inkommande kundförfrågningar över telefon och e-post
- Administrativt arbete så som orderläggning i SAP
- Kontinuerligt och nära samarbete med interna funktioner och avdelningar
Om dig
För att trivas i rollen som finsktalande kundservicemedarbetare har du en stor vilja att arbeta med kunder där du värderar en högkvalitativ service och ett gott bemötande. Du förstår vikten av att vara ansiktet utåt för företaget du representerar, och ger därför gärna det lilla extra för att kunden ska bli nöjd. Att ta egna initiativ för att utvecklas och lära dig nya saker är något du gör med enkelhet, samtidigt som du värdesätter och kan fokusera på de grundläggande arbetsuppgifterna. Ett nära och gott samarbete med dina kollegor är för dig en självklarhet, där du förstår-, och tar din roll i teamet, samtidigt som du självständigt kan ta dig an och slutföra dina arbetsuppgifter.
För tjänsten är det viktigt med:
- Gymnasial utbildning
- Flytande finska, svenska och engelska i tal såväl som skrift
- Goda datorkunskaper. Erfarenhet av arbete i ett affärssystem är meriterande
- Tidigare erfarenhet av service och kundkontakt. Erfarenhet av kundtjänst är meriterande
Övrig information
Start: Omgående enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Arbetstider: 8.00-16.30
Lön: Enligt överenskommelse


Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.


Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.


Välkommen med din ansökan!


Sökord: Kundtjänst, kundservice, kundsupport, service, B2B, B2C, customer service, finska, rekrytering, Malmö, Lund, Trelleborg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2023
  • Ansök senast: 7 februari 2023

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024