Finsktalande kundtjänstmedarbetare - Luxottica

Arbetsbeskrivning

Information om uppdraget: Academic Work rekrytering söker en drivande person till rollen som kundtjänstmedarbetare i det finska teamet för anställning hos Luxottica.Beskrivning av företaget: Luxottica Nordic AB är dotterbolag till italienska Luxottica Group, som är en av världens ledande tillverkare av glasögonbågar och solglasögon med närvaro i fler än 100 länder.Luxottica marknadsför och säljer såväl spännande välkända varumärken på licens som starka egna house brands, huvudsakligen till optikbranschen.I sin portfölj har de bl a Prada, Dolce Gabbana, Chanel, Bulgari, Donna Karan, Burberry och RayBan. Luxottica är ett offensivt företag med en välutvecklad känsla för mode och trend.Företagets kunder är huvudsakligen optikerbutiker i Norge, Finland, Sverige och Danmark.På kontoret i Värtahamnen sker allt backofficejobb och idag består de av 25 anställda, fördelade på kundtjänst, marknad, finance och delar av ledningsgruppen.Läs gärna mer på www.luxottica.com Arbetsuppgifter: Som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med att ta emot finska kundsamtal och bemöta dem med bästa tänkbara service.I det finska teamet sitter idag 3 personer men de har behov av ytterligare en kollega för att öka servicen mot kund. Du kommer t.ex. att: *Ta inkommande samtal med frågor kring produkter *Ta emot ordrar via telefon, fax samt direkt från säljarna och sedan administrera dessa i systemet * Hantera inkommande returer och se till att kreditera fakturor till kund Utöver detta ingår en del övriga administrativa uppgifter såsom registreringar av nya kunder och specialadministation med vissa större kunder.Företagets högsäsong sträcker sig vanligtvis mellan mars t o m slutet av juni.Under högsäsong tar varje medarbetare emot ca 80 samtal i snitt under en dag, under lågsäsong blir det något färre samtal. Vi söker dig som: *Har någon form av erfarenhet från kundservice *Har finska som ditt modersmål och därmed behärskar det flytande i tal och skrift *Ser det här jobbet långsiktigt Det är meriterande om du har någon form av utbildning inom kundservice såsom exempelvis KY-utbildning inom kundtjänst eller reception. Som person planerar du ditt arbete i förväg och ser till att hålla de utsatta deadlines som ges.Vidare arbetar du noggrant och lägger stor vikt vid att leva upp till rätt kvalitetsstandard.Du är van vid att arbeta i hög arbetsbelastning och är lugn och stabil i dessa situationer.Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och arbetar bra tillsammans med andra.Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.Intresserad?Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024