OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi för kunds räkning en kundtjänstmedarbetare med tekniskt intresse som ska jobba för ett stort & etablerat bolag.
Vi söker en person som brinner för service och teknik. Kan styra samtalen och är van med missnöjeshantering. Arbetet sker i huvudsak via telefon men som även kan kommunicera i skrift med att hantera ärenden via webb och andra digitala kanaler.
Du behärskar finska & svenska i både tal och skrift och kan formulera dig väl kortfattat. Du kommer att hantera inkommande samtal men även svara på mail. Vanligaste frågorna kan vara gällande abonnemang, fakturor, rådgivning av företagets olika produkter.
Meriterande är erfarenhet inom kundtjänst. Vi ser gärna att du har ett intresse för teknik och relevant gymnasial utbildning. Du har gedigen erfarenhet av daglig kundkontakt och lätt för att ta kontakt med nya människor.
Du jobbar självständigt, med stöd från hela teamet, mot verksamhetens gemensamma mål. Då vi även ger support till våra kollegor och kunder i Norge och Finland ser vi gärna att du är finsktalande, samt behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
I övrigt deltar du aktivt i förekommande eller nya uppgifter inom Kundcenter. Tjänsten är ett heltidsvikariat tom 31 december 2021 med start enligt överenskommelse.
Placeringsort: Insjön, 30 minuter med bild från Borlänge.
I övrigt deltar du aktivt i förekommande eller nya uppgifter inom Kundcenter.
PERSONLIGA EGENSKAPER
För att trivas i rollen som kundcentermedarbetare har du en hög känsla för service samt en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du trivs med att bemöta kunder över telefon och ser varje samtal som en ny möjlighet att hjälpa eller lösa kundens problem. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att jobba i en mångkulturell miljö.
KRAV
- Kunna följa och tillämpa rutiner och skriftliga anvisningar.
- Flytande finska, svenska i tal och skrift samt kunna uttrycka sig väl i tal och skrift på engelska.
- God administrativ förmåga.
- God datorvana samt kunskap i MS Office.
- Intresse för teknik
Meriterande:
- Tidigare arbetslivserfarenhet av kundservicearbete, gärna kundtjänst/callcenter, med telefonen som verktyg.
- Erfarenhet av att ta emot och registrera kundärenden.
OMFATTNING
Tjänsten är på heltid fram till den 31 december 2021 i Insjön, 30 minuter med bil från Borlänge.
Arbetstider kommer att vara vardagar på kontorstid.
Det ingår en veckas utbildning som är betald.
OM OSS
Miljonbemanning är en organisation som kännetecknas av mångfald och en inställning av gynnsamhet. Vi är specialiserade på att se till att kompetens och trivsamhet går hand i hand. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsavdelningen
0840022750
Konsultchef