OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Bostik Group är en av världens ledande tillverkare av limmer, fix & fog, spackel samt tätningsmedel till bygg- och gör-det-självmarknaden. Företaget omsätter € 1,4 miljarder och har 4 700 anställda. Sedan januari 2015 ingår Bostik i den franska koncernen Arkema SA. Bostik Group har 50 produktionsställen, två forsknings- och utvecklingscentra samt tio ”applied research centres” I Bostik Northern Europe ingår totalt sju länder; Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Organisationen omsätter omkring 600 MSEK och har 120 anställda. Huvudkontoret ligger i Helsingborg där produktion, utveckling och administration ligger samlat. Ytterligare en nordisk produktionsanläggning för cementbaserade produkter finns i Malmö.
Tjänstebeskrivning
I rollen som kundtjänstmedarbetare är du Bostiks ansikte utåt mot kunderna och möter dessa främst via telefon samt mail. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att serva finska/svenska kunder avseende orderhantering, pris– samt produktinformation.
Andra förekommande arbetsuppgifter kan vara:
• Reklamations- och returhantering
• Leverensbevakning
• Teknisk support
• Bistå sälj- och marknadsavdelningen med översättningar och korrektur gällande Bostiks produktsortiment samt marknadsföringskanaler.
• Merförsäljning
• Representation vid mässor och säljkonferenser
Krav på person
Vi ser att du som söker är en lagspelare som uppskattar att arbeta nära dina kollegor i en mindre grupp. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften samtidigt. Som person är du initiativtagande och självgående samt räds inte att ta i där det behövs. Du ska ha en god känsla för service och ha ett korrekt, professionellt bemötande gentemot företagets kunder. För att söka tjänsten ska du tala och skriva finska obehindrat samt även behärska svenska och engelska i tal och skrift. För att lyckas i tjänsten tror vi att du har gymnasieutbildning och några års arbetslivserfarenhet, gärna från servicerelaterade arbeten. Stor vikt kommer dock läggas vid de personliga egenskaperna och att du är intresserad av att utvecklas i rollen som kundtjänstmedarbetare. Bostik kan erbjuda dig en mycket spännande tjänst med trevliga kollegor.
Vi ser det som starkt meriterande om du genom idrott/föreningsliv har fått med dig egenskaper som höjer såväl prestation som resultat. Ange gärna vilka idrotts-/föreningserfarenheter du har och på vilket sätt det har format dig som person och hur du tror att detta påverkar dig i en roll som kundtjänstmedarbetare.
Start: Snarast
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 7.00-15.30
Plats: Helsingborg
Sista ansökningsdatum: 25/5
I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Carolin Ericsson, Rekryteringskonsult, tel 0733-53 75 04. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17