OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Oss
Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 14 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Läs gärna mer om oss på Sportshopen.com
Hei! Puhutko suomea?
Vi söker dig som vill vara med och ge våra finska kunder en oslagbar serviceupplevelse (samtidigt som du guidar dem till rätt produkter live i vår framgångsrika E-handel)! Låter det som en passande utmaning för dig? Vänta inte - sök tjänsten redan idag!
Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt. Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.
Om rollen
Vår E-handel befinner sig på en spännande tillväxtresa och vi behöver stärka upp vårt kundtjänstteam för att klara av denna roliga utmaning! Idag är vi sex kundtjänstmedarbetare och en Teamleader med svensk- och norsktalande kompetens. Här arbetar vi tillsammans för att ge våra kunder oslagbar service och vi har grymt kul tillsammans medan vi gör det! Ditt huvudansvar i rollen är att serva våra kunder samt agera rådgivare under själva köpet på de plattformar där vi möter våra kunder; via mejl, telefon, chatt samt sociala medier. Rollen innehåller även bearbetning och översättningar av texter till vår finska sajt.
Vem är du?
Vi tror att du trivs som allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot uppsatta mål. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och en hög servicegrad. Då ingen dag är den andra lik behöver du vara lösningsorienterad och göra det lilla extra för att överträffa våra kunders förväntningar. Du behöver även ha förmågan att agera säljande gentemot kunderna och se hur du kan möta deras behov för att ta shoppingupplevelsen till nya höjder.
För att lyckas i rollen krävs att du är flytande i svenska och finska språket (tal och skrift) samt behärskar engelska. Har du arbetat i en liknande roll är det självklart en merit men inget krav.
Som person är du en engagerad glädjespridare med hög arbetsmoral. Ett gott bemötande är en självklarhet för dig och vi ser gärna att du har ett intresse för sport och fritidsprodukter.
Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% som inleds med sex månaders provanställning. Önskat tillträde är omgående. Vi har kontor i Göteborg och Grebbestad, men möjlighet till att arbeta remote finns. Arbetstiderna varierar och innefattar delvis lördagar.
Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregister på den sökande.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Yvonne Eriksson på 0768293220 alternativt yvonne.eriksson@swedemount.se.
Vi ser fram emot din ansökan!