OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett internationellt företag som arbetar med teknisk innovation, där du i din roll ansvarar för tekniska supportärenden mot den finska marknaden? Då har vi tjänsten för dig!
Om tjänsten
För kunds räkning söker vi nu en självständig, nyfiken och driven person som ska tillhöra det finska B2B teamet på kontoret i Kista.
I rollen kommer du främst att arbeta med tekniska supportärenden på finska där du har kunden i fokus. På ett strukturerat och effektivt sätt kommer du att ta emot inkommande ärenden och ansvara för att dessa slutförs. Du kommer även att följa upp utvalda fall för att säkerställa att servicen har utförts enligt överenskommelse.
Arbetstider
Du kommer att bli anställd av Jobzone och uthyrd till vår kund.
Arbetstiderna är 08.00-17.00
Vem söker vi till denna tjänst
Tillsammans skapar kundtjänsten en serviceupplevelse kunderna sent ska glömma med trevligt
bemötande och mycket hög produktkunskap. Det är ett högt arbetstempo, ofta med många bollar i
luften, varför det är viktigt att kunna jobba effektivt och fokuserat i sådan miljö.
Dina arbetsuppgifter
• Ta emot och hantera inkommande ärenden från företagskunder via telefon och post
• Utför teknisk felsökning
• Boka servicebeställningar
• Känna till processen för och kunna fatta beslut i DOA-fall
• Följa upp service reparationer med servicepartner via e-post och telefon
• Rapportera status för service reparationer till SVC Tracking specialist
• Utföra utgående kundsamtal för att följa upp kundupplevelsen
• Översätt texter för manualer, webbsidor och andra informativa meddelanden till språket i det land du representerar
Utöver B2B-supporttjänsterna kan du komma att utföra andra uppgifter inom ditt kunskapsområde som kunden kräver då och då.
Krav
Du har en god kapacitet för att hantera dator- och telefonsamtal samtidigt.
Du är en van användare av att ha en dator som arbetsverktyg och du kan på ett smidigt sätt navigera mellan olika system. Vidare har du stor erfarenhet av Outlook och Word samt grundläggande kunskaper i Excel.
Språk:
För den här tjänsten är det ett krav att man talar svenska och finska flytande. Då det är ett internationellt bolag behöver du även vara bra på engelska både i tal och skrift.
Meriterande
Erfarenhet från teknisk support per telefon för liknande produkter
Kunskap i ett annat nordiskt språk är ett plus
Tillsättning
Tjänsten sträcker sig till den 11/8 2020. Vi intervjuar och presenterar kandidater för vår kund löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Jobzone Sverige
Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i
Sverige och Norge. Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare
i fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!
Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du blir anställd på heltid, du är försäkrad och får
pensionsavsättning. Självklart har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen.
Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara
branschens bästa arbetsgivare!
Som anställd hos Jobzone finns en mängd karriärmöjligheter. Vi finns inom många branscher och verkar
i stora delar av Sverige och Norge - vart är ditt nästa drömjobb inom Jobzone?