Finsktalande order/sälj administratör till globalt företag

Arbetsbeskrivning

Finsktalande order/säljadministratör till globalt företag

Vi letar efter en finsktalande säljadministratör för ett global företag i Lund, till deras europeiska team .Teamets ansvar är att hantera alla administrativa uppgifter för reservdelsbeställningar, från första kontakt med kunden, till samordning och uppföljning av transport till kundens destination. Som försäljningsadministratör kommer du att vara en nyckelaktör i organisationen och för att driva kundnöjdhet i en riktning som syftar till att öka Service, Performance & Quality. För att lyckas i den här positionen måste du vara en bra kommunikatör och goda kunskaper i engelska både skriftligt och muntligt. Du talar också finska och kan stödja den finsktalande kundbasen på ett professionellt sätt, muntligt och skriftligt. Kunskap inom logistikområdet och IT är en fördel men inte ett krav.
Viktiga ansvarsområden för säljadministratören:
Var frontlinjeoperatör på ett eller flera språk (~ 75% av arbetet)
Huvudkontakt för kunder & marknadsförare för beställningar och förfrågningar om reservdelar.
Svara på inkommande beställningar och frågor per telefon och e-post med hjälp av ett nätverk av kollegor och externa partners för support
Utföra orderadministrationsuppgifter i SAP och andra interna verktyg och system.
Uppföljning av order, servicenivåavtal och andra nyckelmått.
Se till att transport till varje kund sker i rätt tid och till lägsta kostnad.
Arbeta i nära samarbete med europeiska marknadsföretag och interna avdelningar
Var andra linjens operatör inom ett eller flera av följande områden (~ 25% av arbetet)
• Utfärda inköpsorder och följa upp leveranser från leverantörer • Delta i daglig ledning och andra aktiviteter för att ständigt förbättra verksamheten• Ansvarig för körning och underhåll av deras kvalitetsstyrningssystem (QMS)
Som person är du serviceinriktad, resultatorienterad och kan lätt och på detaljerad nivå förstå arbetsinstruktioner, arbetsprocesser och administrativa verktyg.Kommunikationen måste vara proaktiv, snabb och korrekt. Du kommer att arbeta självständigt och tillsammans med andra mot uppsatta mål. Du har utmärkta kommunikations- och nätverksfärdigheter, kundtjänst är din ledande stjärna. Du har förmågan att ta initiativ och driva på förändringar. Du är en lagspelare och tycker om att samarbeta med andra för att lösa arbetsuppgifterna på det mest effektiva sättet.

Övrig information
Startdatum: 2021.08.02Slutdatum: 2022.05.27
Du blir anställd hos TalentME bemanning AB och uthyrd till vår kundHar du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Mari Möllerberg: mari@talentme.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talent ME bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2021
  • Ansök senast: 28 juli 2021

Liknande jobb


Product planner

Product planner

26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024

Orderhandläggare

22 november 2024