OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hydropress HUBER AB är ett helägt dotterbolag till tyska HUBER SE som är ett av de ledande bolagen inom vattenreningsbranschen. Koncernen omsätter ca 150 MEuro och har runt 950 anställda, varav drygt 30 personer är anställda hos det svenska bolaget. Hydropress HUBER AB har huvudkontor i Lindome och filialer i Finland (Helsingfors) och Norge (Hønefoss). Hydropress HUBER AB är främst ett försäljningsbolag för den nordiska marknaden. Vidare har bolaget viss tillverkning av egna produkter och skräddarsydda utrustningsdetaljer. Vi arbetar uteslutande med produkter i rostfritt stål. För mer information om företaget se; www.hubersverige.se
ARBETSBESKRIVNING
I tjänsten som Projektkoordinator på Hydropress HUBER kommer du att agera som spindeln i nätet både internt som externt. Det är en bred och utmanande roll som innebär att planera och designa lösningar för olika projekt på nordisk marknad. I dina arbetsuppgifter ingår dimensionering, kalkylering och framtagande av offerter rörande inkommande förfrågningar och fungera som stöd åt säljorganisation och kunder. Du har ett nära samarbeta med projektavdelningen där ni tillsammans tar fram bästa möjliga lösning utifrån projektets omfattning. Du arbetar med offerering, ordermottagning både via mail samt på telefon, ge teknisk rådgivning samt bistå säljare och kunder på en daglig basis. En viktig del av din tjänst är att utveckla kundrelationerna och komma med förbättringsförslag.
KVALIFIKATIONER & EGENSKAPER
Vi tror att du har en teknisk högskoleexamen alternativt eftergymnasial utbildning, gärna med kopplingar mot teknik inom process/automation eller mekanik/kemi. Du har helst några års erfarenhet av en liknande befattning där du har fungerat som spindeln i nätet mellan försäljning, teknik och projekt, men har du annan relevant utbildning och inställning är det också intressant. Har du erfarenhet från VA- eller processbranschen är det mycket meriterande. Vidare har du erfarenhet från arbete i CRM och ERP system, samt att arbeta och leda mindre kalkylprojekt inom process eller installation. Vi ser gärna att du har erfarenhet från teknisk marknadsföring, har förmåga att läsa komplicerade förfrågningsunderlag och förstå tekniska beskrivningar. Du behärskar flytande finska och svenska i tal och skrift och är bekväm att kommunicera på engelska som är koncernspråket.
PERSONLIGT
Du tycker om att arbeta i en kombinerad roll som innefattar både teknik och affär. Du tycker om att ha många kontaktytor där du får ta fram lösningar som passar våra kunders behov. Du är socialt begåvad och är duktig på att skapa och bibehålla relationer. Du är noggrann, arbetar strukturerat och förstår vikten av att möta deadlines. Du gillar att uttrycka dig i skrift och har ett säljande språk. Du har ett positivt och enkelt sätt och har förmågan att leverera, men är samtidigt ödmjuk och tycker om att arbeta i team.
ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering. Ansök på www.yourtalent.se För frågor, kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se eller Kristina Wallin Borg på 0735-168724 eller kristina.wb@yourtalent.se