OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som brinner för att ge service och vill ha en tillsvidaretjänst hos vår kund. Om kunden: Vår kund har vuxit mycket och snabbt blivit ett av de största företagen inom sitt område i Europa, med 340 anställda i 16 länder och en omsättning på omkring 200 miljoner euro. Deras produkter består av vätskor och utrustning, bilvårdsprodukter och biltillbehör, hygien- och hushållsprodukter. De viktigaste produkterna sträcker sig från spolarvätskor och kylmedel till bränslen och rengöringsmedel, från fönsterdukar till desinfektionsmedel. Vår kund är ett världsledande företag under stark tillväxt med kontor i Haninge. Här blir du en viktig del i ett team som genomsyras av en mycket god stämning, högt i tak, prestigelöshet och en lyhördhet för varandras initiativ. Arbetsuppgifter och omfattning: Arbetsuppgifter: Rollen som receptionist / kundtjänst innefattar mycket varierade arbetsuppgifter med fokus på administration. Du fördelar tiden 50/50 mellan reception och kundtjänst. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att ta emot samtal i växeln, köpa in kontorsmaterial, orderregistrering, följesedelsuppdatering, scanna in tillstånd, kontrollera dokument, hålla ordning i receptionen, kontera fakturor, bevaka inkommande mail i kundtjänsten, posthantering, boka hotell, uppdatera telefonlistor och veckoscheman etc. Kundtjänsten besvarar frågor både från den svenska och finska marknaden så du får vara beredd på kundsamtal på svenska, finska och engelska. De första två veckorna består av upplärning då du går bredvid dina kollegor. Därefter arbetar du självständigt men har fortfarande kollegorna nära till hands för frågor. I detta team arbetar man nära varandra och har roligt tillsammans. Omfattning: Heltid. Tillsvidare. Start mitten av april. Skallkrav: Du kan kommunicera i tal och skrift på svenska, finska och engelska då du kommer att ta emot samtal från kunder i dessa länder. Meriterande: Erfarenhet av serviceorienterat arbete är meriterande men inget krav. Personliga egenskaper: Personliga egenskaper: I rollen som receptionist / kundtjänst är det viktigt att du har ett mycket gott kundbemötande samt en bra känsla för att ge service och hålla ordning. Du tar gärna egna initiativ, ser vad som behöver göras och klarar av att hålla många bollar i luften i ett högt tempo. Som person är du prestigelös och trivs som bäst när alla i gruppen hjälps åt. Arbetstider och anställningsform: Mån-tor 08:00-16:30, fre 08:00-15:30 med 30 min lunch. Tillsvidaretjänst hos Framtidens kund. Framtiden förmedlar kontakten mellan dig och ett av våra spännande kundföretag. Du kommer att anställas direkt av kundföretaget. Kommun: Stockholms stad Tillträde: Mitten av april. Välkommen med din ansökan omgående då urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens slut. Ansökan senast: 2010-03-16 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Sara Wennström, personalansvarig.