OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nitma är ett välrenommerat konsultföretag specialiserat på att leverera kvalificerade outsourcingtjänster till företag i Norden. Vi stödjer våra kunder med allt mellan it-management, projektledning och support. Vi är en ung och en lärande organisation med stort utrymme för egna initiativ och ständiga förbättringar. En av våra servicedeskkonsulter ska vara mammaledig och vi söker därför en finsktalande servicedeskkonsult till vårt dotterbolag i Söderhamn. Tjänsten är ett vikariat med goda chanser till fortsatt anställning. Arbetsuppgifter * Lösa ärenden via fjärruppkoppling mot kund samt på plats hos kund . Ärenden idag rör Windows XP, Vista, Server, Office, skrivare, mail, användaradministration mm. Kunskapskrav * Grundläggande kunskap om Windows XP, Vista, Server, Office, skrivare, mail, användaradministration. * Erfarenhet från liknande arbete är önskvärt. Personliga egenskaper * Hög social kompetens. * Lätt för att skapa god kontakt med användare och tycker om att ge god service. * Förmåga att vara serviceminded även under press. * Problemlösare. * Självgående, lätt för att ta egna initiativ. * Kan uttrycka sig i tal och skrift på svenska, finska och engelska.