Finsktalande servicedesktekniker

Arbetsbeskrivning

Som finsktalande servicedesktekniker blir du en del av ett team som ger support via telefon och mail åt 13 olika externa kunder.Du kommer att arbeta med incident hantering i Windowsmiljö.Dina arbetsuppgifter bli att ta hand om kontoadministration, grupp policies och lösenordshantering i Active Directory.Arbetet som servicedesktekniker är varierat och du kommer även hjälpa till med mer avancerade tekniska problem.Tjänsten är på heltid med start omgående.Arbetstiderna löper enligt ett rullande schema med tider mellan 7-20, vardagar.Denna tjänst ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av TNG och jobbar som konsult ute hos vår kund. Profil Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter i servicedesk eller internsupport.Du har goda kunskaper i finska, svenska och engelska.Vidare har du goda kunskaper i Windows, Active Directory och Exchange.Det är meriterande om du har studerat eftergymnasiala kurser alternativt har en KY-examen inom IT.Om du har erfarenhet av Citrix är detta ett plus.Som person är du serviceinriktad, ordningssam och stresstålig.Du trivs med att arbeta strukturerat och är snabblärd.Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.TNG är bemannings- och rekryteringsföretaget som förmedlar arbete främst till unga i karriären och seniorer 50+.Vi samarbetar med många ledande bolag och vi erbjuder tjänster inom olika branschområden och yrkeskategorier.Störst är vi inom områdena kundtjänst/administration, försäkring, ekonomi/HR/lön och data/IT.Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.Läs mer om oss påwww.tng.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 juni 2010
  • Ansök senast: 8 juli 2010

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024