OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TNG söker nu för kunds räkning en finsktalande servicedesktekniker.Här har du möjlighet att få ett stimulerande arbete på ett internationellt och snabbt växande IT-tjänsteföretag.Som finsktalande servicedesktekniker blir du en del av ett team som ger support via telefon och mail åt 13 olika externa kunder.Du kommer att arbeta med incidenthantering i Windowsmiljö.Dina arbetsuppgifter bli att ta hand om kontoadministration, grupp policies och lösenordshantering i Active Directory.Arbetet som servicedesktekniker är varierat och du kommer även att hjälpa till med mer avancerade tekniska problem.Tjänsten är på heltid med start omgående.Arbetstiderna är vardagar kl.08.00-17.00.Var tionde vecka kommer du att arbeta kl.07.00-16.00 alternativt kl.11.00-20.00.Denna tjänst ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av TNG och jobbar som konsult ute hos vår kund.Profil Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter i servicedesk eller internsupport.Du har goda kunskaper i finska, svenska och engelska, såväl i[tal som i skrift.[Vidare har du goda kunskaper i Windows, Active Directory och Exchange.Det är meriterande om du har studerat eftergymnasiala kurser alternativt har en KY-examen inom IT.Om du har erfarenhet av Citrix är detta ett plus.Som person är du serviceinriktad, ordningssam och stresstålig.Du trivs med att arbeta strukturerat och är snabblärd.Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.Vi samarbetar med många ledande bolag och vi erbjuder tjänster inom olika branschområden och yrkeskategorier.Störst är vi inom områdena kundtjänst/administration, försäkring, ekonomi/HR/lön och data/IT.Vi finns representerade med kontor i Stockholm och Göteborg.Läs mer om oss påwww.tng.se