OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Finsk- och Svensktalande skadereglerare till vårt team i Stockholm. Vi söker dig som har någon typ av försäkringsbakgrund, gärna med erfarenhet av skadereglering.
Vad vi kan erbjuda dig
På Aon erbjuder vi dig ett spännande arbete inom en Global och föränderlig organisation med många av Sveriges största företag som kunder. Vår stora samlade kompetens inom områden som försäkring, riskhantering, pensioner och förmåner ger dig goda utvecklingsmöjligheter internt. Som anställd på Aon omges du även av kompetenta kollegor som sätter stort värde vid samarbete, affärsmässighet och kundfokus. Utöver detta erbjuder vi ett konkurrenskraftigt förmånspaket. Besök http://www.aon.com/sweden/om-aon-sverige/arbeta-pa-aon.jsp för mer information.
Om din nya arbetsplats
Client Support & Delivery, CSD är Aons gemensamma enhet för support och leverans inom administration, IT och Office Mangement. CSD tillhandahåller support till samtliga divisioner inom Aon/Aon Hewitt och har en kapacitet motsvarande ca 100 medarbetare. Bland de supporttjänster som CSD tillhandahåller mot kund återfinns bla Backoffice, Affärskoordinering, Kundservice, Telemarketing och Skadereglering. Skadefunktionen är uppdelad i två enheter varav den ena är nishad mot skadereglering inom sjukvårdsförsäkringar. Vi söker nu dig som vill arbeta som skadereglerare inom produktförsäkring.
Om tjänsten
Du kommer ingå i vårt team som idag består av 7 personer och dina arbetsuppgifter utgörs i huvudsak av reglering av skadeärenden samt registrering av inkommande ärenden. I detta ingår även att sköta kontakten med reparatörer, återförsäljare, finansbolag och försäkringsbolag samt den dagliga och löpande kontakten med våra skadelidande. I arbetsuppgifterna ingår att läsa och tolka villkor, därtill förekommer allmänna kontorsgöromål så som posthantering, arkivering och fakturaregistrering.
Tjänsten är en tilllsvidareanställning, heltid. Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm i vårt nya fräscha hus, Aon building på Valhallavägen. Våra arbetstider är normala kontorstider.
Din profil
Då vi arbetar i team är det av stor vikt att du finner denna arbetsform stimulerande och är bra på att samarbeta, vidare att du är prestigelös och flexibel på så sätt att du inte är låst i din arbetsroll utan ser vad som behöver göras och är beredd att hoppa in där det behövs. Du har även förmåga att snabbt kunna anpasssa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar och ser möjligheterna med förändringarna. Det krävs vidare att du har goda kunskaper i finska, svenska och har du goda kunskaper i engelska är det meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av försäkring eller skadreglering. Tjänsten medför kontakt med kunder, samarbetspartners och kollegor och det är därför viktigt att du har personlig mognad, håller hög servicenivå och klarar av att ibland vara tvungen att fatta snabba beslut.
Aon Swedens värderingar bygger på Teamwork, Entreprenörskap och Affärsmässighet och det är viktigt att du delar den kundfokuserade företagskulturen vi står för.
Intresserad? Ansök nu!
Urvalet kommer att ske löpande och vi ber dig därför ansöka snarast möjligt, dock senast 2014-03-01. Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Eduardo Camarena på nummer 08-697 40 53
Aon Sweden är Sveriges ledande rådgivare inom riskhantering, försäkring, återförsäkring, captive management, gruppförsäkring och pensioner och förmåner. Aon Sweden har ett starkt lokalt engagemang för sina kunder och ett globalt utbud av expertis och resurser. Verksamheten etablerades 1992 och idag har Aon Sweden 240 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Kontaktpersoner på detta företaget
CeciliaFahlén,
0733-974134
KristianAlbertsson, Gruppchef
072-5018596
Johanna Dahl, Operativ ledare
031-743 85 06