OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Unifaun är en av de främsta experterna i Norden på att leverera IT-lösningar för informationslogistik som underlättar hanteringen av brev, paket och gods.
Unifaun startades 1996 och har drygt 28 medarbetare, en stabil finansiell ställning och en fastslagen plan för bolagets utveckling i Norden de kommande åren.
Över 50 000 företag använder Unifauns onlinelösningar dagligen. Med ett flöde på över 300 000 sändningar per dygn genom de centrala systemen och en tillgänglighet över 99,98 procent, är Unifaun en av de viktigaste relationerna transportörer och transportköpare har.
Unifaun är en helhetsleverantör vilket innefattar egen utveckling av systemen, konsultation, drift, underhåll samt support. Kunderna får en friktionsfri och lönsam relation mellan avsändare, transportör och mottagare. Unifauns vision är en värld där hantering av transporter inte är ett hinder för kundernas affärer.
Unifauns huvudkontor ligger i Göteborg och försäljningskontor finns i Norrköping och Stockholm. För Unifauns verksamhet i Finland ansvarar vårt dotterbolag Unifaun Oy och i Danmark ansvarar vårt dotterbolag Unifaun ApS.
Läs mer på www.unifaun.com
Om Produkterna
Unifauns lösningar levereras i huvudsak som onlinesystem men även som traditionell programvara. Våra lösningar hjälper kunderna att enklare och effektivare skicka och ta emot paket, gods och brev. Avsändarna skriver ut frakthandlingar, bokar hämtningar, skickar EDI till transportörerna och tar emot status och annan information från transportörerna. Mottagarna kan spåra sina försändelser online för att se leveransstatus. Många av våra kunder är e-handlare och kopplar upp sin webbutik mot Unifaun Online och skriver ut sina frakthandlingar direkt.
Vi sköter också driften av onlinesystem för några av marknadens största transportörer.
Arbetsbeskrivning
Som supportmedarbetare arbetar du med att hjälpa våra kunder och samarbetspartners med våra webbaserade transportlösningar och tillhörande klientinstallerade delar. Det kan vara allt från enkla användarfrågor till komplicerad felsökning i system och integrationslösningar. Vi arbetar främst med telefon och e-post men även via fjärrstyrning. Till detta kommer individuella och gemensamma supportprojekt. I arbetsuppgifterna ingår även att vara ett internt stöd för övriga delar på Unifaun. Supportgruppen bidrar också till produktutveckling och som säljstöd. Arbetet utförs dagtid på Unifauns kontor på Kaserntorget 5 i Göteborg men resor kan bli aktuella för partner- eller kundbesök.
Din bakgrund
Utbildning
Den person vi söker talar och skriver svenska, finska och engelska obehindrat samt har datateknisk kompetens och en stark känsla för service och support.
Teknikmeriter och domänkunskap
Vi jobbar med IT- och transportsystem. Nyckelbegrepp är bl.a. ITIL-baserad ärendehantering, systemintegration, operativsystem för PC och Mac, termoskrivare och transporthandlingar. Kunskap inom dessa områden är meriterande.
Personliga egenskaper
Då Unifauns produkter är lösningar som tiotusentals kunder använder dygnet runt, året runt, är ett genuint intresse för service och support mycket betydelsefullt. Utöver detta är det viktigt att du kan arbeta lugnt och metodiskt även i stressade situationer. Vi tror att du är en prestigelös och engagerad person som har lätt att sköta dina arbetsuppgifter både självständigt och gemensamt i supportgruppen. Du är lyhörd och har förmåga att förstå våra kunder och partners behov.
Låter detta intressant?
Låter tjänsten intressant så söker du via ditt registrerade CV på www.dfind.se/it. Tjänsten skall tillsättas så snart som möjligt vilket gör att vi arbetar med löpande urval och intervjuer. Frågor besvaras av vår rekryteringskonsult Bardia Mousavi, bardia.mousavi@dfind.se eller via 0733-57 36 27.
Uppdragsgivare: Unifaun
Ort: Göteborg