OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Supporttekniker med huvudsakligen First line support inom Incident management samt Service Requests. Service Desken är SPOC (Single Point of Contact) och supportteknikern har ansvar för att eskalera och prioritera inkomna incidenter till rätt supportgrupp.
Om Wise IT
Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?
Din vardag
Några av arbetsuppgifterna:
First line - inkopplad i telefonsvarsslinga där registrering och problembeskrivning förs in i ärendehanteringssystem, samt lösning av Incidenter och Service Requests i samverkan med KB databas.
Back Office, lösning av inkomna incidenter med våra KB lösningar och samverkan med andra supportfunktioner för hög och snabb lösningsgrad.
Service Request, konto- och behörighetsbeställningar samt hårdvarubeställningar enligt standardutbud.
Meriterande är även erfarenhet inom följande:
Annan utbildning alt yrkesinriktad IT utbildning. Körkort.
Branscherfarenhet. Internationell support.
Projektsamordning och annan IT samordning.
Analytisk förmåga
Målinriktad
Annan vilja till utveckling inom yrkets roller på Service Desken
VEM ÄR DU?
Vi söker dig med lägst IT gymnasium. Finska i tal och skrift med mycket goda kunskaper/modersmål men du ska också behärska Svenska och Engelska i tal och skrift, med mycket goda kunskaper. Tidigare arbetat inom IT support och van vid felsökning av hårdvara samt applikationer.
Ordershantrering/behörighetshanetering. Förmågan att förstå kundens problem och översätta det till teknisk lösning. God teknisk förmåga och hårdvarukännedom inom datorer och skrivare är av stor vikt. Kunna arbeta i team med god samarbetsförmåga, självgående, serviceinriktad, strukturerad och kreativ och med positiv attityd. Uthållig samt flexibel.
Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emil Rafstedt på emil.rafstedt@wiseit.se alt Mathias Gyllander på Mathias.gyllander@wiseit.se
Tjänsten kan komma att bli tillsatt med väldigt kort varsel så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G