Finsktalande supporttekniker med flexibel placeringsort

Arbetsbeskrivning

Har du intresse för IT och vill underhålla dina finskakunskaper samtidigt som du får möjlighet att arbeta på ett lönsamt, innovativt och växande företag? Nu utökar vi vårt supportteam med en finsktalande supporttekniker för att kunna ge bästa möjliga service till våra kunder i Finland.
Vi på Smartsign är inne i en stark tillväxtfas där vi växer på befintliga marknader, men planerar också för att slå oss in på nya. Vi är ledande tillverkare av mjukvara för digital signage med en uppskattad och spännande lösning som är flexibel och passar alla branscher. Du kan sitta i vilket land som helst och styra skärmar över hela världen. Du kan läsa mer om våra lösningar här: https://www.smartsignmanager.com/produkter/
Om tjänsten
Du kommer att arbeta med teknisk support via telefon och mail som kommer in från våra kunder som verkar inom olika branscher och är såväl nationella som internationella. Hos oss får du arbeta med en bredd av supportärenden och det ena problemet är aldrig det andra likt. Ena gången har du kontakt med en slutanvändare som behöver support i hur man använder våra lösningar på bästa sätt, nästa gång är det någon från kundens IT-avdelning som har ett komplext problem som tar längre tid att lösa.
Du kommer att vara en del av vårt supportteam som består av en Supportchef och totalt 4 supporttekniker. Du kommer att vara prioriterad för inkommande samtal från våra finska kunder men kommer också att ta emot samtal från svensk- eller engelsktalande kunder.
Vi förväntar oss inte att du kan någonting om våra produkter sedan tidigare så självklart kommer du få en gedigen introduktion på plats.
Om dig
Du har generellt goda IT-kunskaper men hur du har förvärvat dina kunskaper kan se olika ut. Kanske har du arbetat som exempelvis supporttekniker, IT-tekniker, nätverkstekniker eller installationstekniker alternativt har du en utbildning inom IT. Ett krav för tjänsten är att du kommunicerar obehindrat på finska och engelska.
Det är viktigt för oss att våra kunder får bästa möjliga service och varje kontakt med Smartsign ska uppfattas som positiv, därför ser vi att du som person är serviceminded och lösningsfokuserad. För att lyckas i rollen är du även uthållig, nyfiken och envis. Du är strukturerad och har en god förmåga att prioritera ditt eget arbete.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.
Placeringsort är flexibel, du kan antingen utgå från något av våra kontor i Borlänge, Stockholm och Malmö eller så arbetar du hemifrån på distans.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsulter Lina Haglund på 070-7772373 eller Hanna Koponen på 073-5920393.
Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Generellt goda IT-kunskaper
Du kommunicerar obehindrat på finska och engelska



Om arbetsgivaren - Smartsign
Smartsign är en av Nordens ledande tillverkare av mjukvara för digital signage, med mer än 20 års erfarenhet och tusentals kunder världen över. Huvudkontoret finns i Sverige, och vi har säljkontor och representation i över 30 länder. Vi har siktet inställt på att bli Europas ledande mjukvaruföretag inom digital signage inom de kommande 3 åren.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Smartsign
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024