Finsktalande supporttekniker till GlobalConnect

Finsktalande supporttekniker till GlobalConnect

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att GlobalConnect har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och GlobalConnect en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Med 20 års erfarenhet av att bygga digital infrastruktur är GlobalConnect Carrier idag den ledande leverantören av fiberbaserad datakommunikation och datacenter. De har ett omfattande fibernätverk och 20 datacenter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland och utökar ständigt med nya rutter in och ut ur regionen vilket framtidssäkrar norra Europa med digital infrastruktur för kommande generationer.

På GlobalConnect värdesätts ambition och passion. De främjar målmedvetenhet kombinerat med ansvar och vill att du ska få rätt förutsättningar att utvecklas, och kanske viktigast av allt – trivas på jobbet. De strävar efter att alla medarbetare, genom sitt dagliga jobb, ska få möjlighet att växa och bli ännu bättre.

Arbetsuppgifter:

Som finsktalande supporttekniker på GlobalConnect spelar du en central roll i företagets expansion på den finska marknaden. Du fungerar som en viktig brygga mellan det svenska kontoret i Uppsala och det finska kontoret i Helsingfors. Ditt uppdrag är att ge tekniskt stöd och support till den finska marknaden, vilket inkluderar resor till Helsingfors cirka 1-2 gånger i månaden för att nära samarbeta med det finska teamet. I ditt dagliga arbete kommer du att vara i direkt kontakt med GlobalConnects företagskunder via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Du tar hand om olika inkommande problem och har ansvaret att självständigt hitta och implementera lösningar. Det innebär att du tar ägandeskap för tilldelade ärenden och ansvarar för analys, bedömning och felsökning från början till slut. Vid mer komplexa ärenden är du ansvarig för att eskalera dem till GlobalConnects second line. Dessutom kommer du att stödja fälttekniker och tjänsteleverantörer med felsökning via telefon.

På supportavdelningen i Uppsala är du en del av en grupp om nio personer där en positiv stämning och samarbete präglar arbetsmiljön. Du kommer att genomgå en grundlig introduktion för att skapa en djup förståelse för GlobalConnects arbetsmetoder. Ni arbetar i moderna lokaler som ligger ett stenkast från Uppsala centralstation. Denna roll erbjuder goda möjligheter till att aktivt bidra till skapandet och implementeringen av processer som är anpassade för den finska marknaden.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning med inriktning inom teknik, nätverk eller liknade
• Arbetserfarenhet av IT-support alternativt eftergymnasial utbildning inom data eller nätverk

• Du har ett stort tekniskt intresse
• Du har goda kunskaper i finska och engelska, i både tal och skrift. Meriterande med kunskaper i svenska
• Meriterande med kunskaper i CCNA

I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. Du är en handlingskraftig och företagsam person som gör saker direkt istället för att skjuta på dem.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2024
  • Ansök senast: 25 mars 2024

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024