Finsktalande tekniker inom IT-support

Arbetsbeskrivning

Centric söker nu för kunds räkning en finsktalande supporttekniker. Vår kund har en större supportavdelning som nu behöver förstärkning av en ytterligare person.

Kunden är en stor arbetsgivare i Göteborg och service desken kan erbjuda dig att tillsammans med härliga kollegor dela ett högt arbetstempo. Du kommer att bli en del av verksamheten och här finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker på IT-avdelningens Service Desk arbetar man huvudsakligen med first line support inom Incident management samt Service Requests. Service Desken är SPOC (Single Point of Contact) och supportteknikern har ansvar för att eskalera och prioritera inkomna incidenter till rätt supportgrupp.

Som supporttekniker på service desken handlar det om att ta supportärenden som kommer in från kunder i ärendehanteringssystemet Effecte. Ärenden ska lösas via mejl eller genom att ringa upp via telefon för att lösa ärendena remote. Det handlar även om ordermottagning. Som tekniker handlar det om att känna sig trygg i rollen som supporttekniker, att vara noggrann och flexibel.

Då du kommer att arbetat mot den finska marknaden är det viktigt att du är finsktalande och är flytande i finska i tal och skrift. Du har en mycket god kommunikationsförmåga, skriftlig som muntlig, även i svenska och engelska.

Arbetstider: 07:00-16:00 alt 08:00-17:00.

Din profil och kvalifikationen

- Gymnasial utbildning inom teknik eller liknande
- Gedigen bakgrund inom IT-support
- Kan kommunicera på finska, engelska och svenska i tal och skrift
Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och ser att du som person är serviceorienterad. Engagemanget och den egna drivkraften är viktig. För att trivas i rollen är du som person relationsskapande och tycker om att arbeta självgående i en varierande vardag och miljö. Du har en god förmåga att själv planera och strukturera ditt arbete. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Vidare är du prestigelös som person, har förmåga att lösa problem och är duktig på att prioritera. Vi hoppas att du är en positiv person som bidrar till att föra verksamheten framåt med energi och kompetens.

Om du tycker att tjänsten passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, registrera då din ansökan snarast. Urval och intervjuer sker löpande.
Vad vi erbjuder
Att jobba på Centric är roligt. Inte bara för att vi är ett glatt och inspirerande företag, utan även för att vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.

Börja med att registrera din ansökan till oss för att ta första steget mot ett roligare och mer utvecklande jobb. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag. Vi ser därför fram emot din ansökan redan idag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Linda Gylling på tfn: 0734-159351 eller linda.gylling@centric.eu.

Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support-tekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, service desk, servicedesk, konsult, consultant, data, IT-technician, finska, finsktalande, Göteborg


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
  • Publicerat: 9 november 2016

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


28 augusti 2024

28 augusti 2024

28 augusti 2024

22 augusti 2024