Finsktalande Teknisk kundsupport till Tyrolit

Arbetsbeskrivning

Om bolaget

TYROLIT är en av världens ledande tillverkare av bundna slip-, kap, borr- och skärpverktyg och av maskiner till byggindustrin.

Familjeföretaget Swarovski Gruppe, med säte i Schwaz i Tyrolen i Österrike, startade 1919 och har i dag cirka 4.500 anställda på 29 produktionsplatser i 11 länder på 5 kontinenter. Inom divisionerna Metall och Precision, Industrifackhandel, Bygg och Sten, Keramik och Glas tillverkar TYROLIT 80 000 olika produkter. Dessa erbjuds till kunder världen över via 37 försäljningsbolag och ytterligare distributörer i 65 länder. TYROLITs produkter slipar, kapar och borrar olika material av olika hårdhet med högteknologi från Tyrolen. Experterna på TYROLIT är kända över hela världen för att klara en mängd olika utmaningar och är uppskattade samarbetspartner vid utveckling av nya och innovativa lösningar. Läs mer om bolaget på www.tyrolit.se (http://www.tyrolit.se)

Om tjänsten

I rollen som kundsupport kommer dina arbetsuppgifter vara mycket varierande med fokus på hög servicekänsla. Du kommer i första hand att ansvara för den svenska marknaden men också agera backup på den finska. Du kommer arbeta med orderhantering genom att registrera och ta ut kundorders och leveransplaner, detta kräver att du är noggrann i ditt arbete och har hög servicekänsla med ett fint helhetsperspektiv. Tjänsten kräver viss teknisk förkunskap och/eller intresse då du ska svara på allmänna frågor samt hantera tilläggsförsäljningar av produkter inom industrin. Du kommer ha daglig kontakt med företagets kunder och arbeta tätt gentemot säljteamet vilket ställer krav på dig som söker att du brinner för att ge god service, externt som internt.

Du kommer att i rollen som kundsupport:

- Arbeta huvudsakligen mot den svenska marknaden men också agera backup mot den finska.
- Hantera inkommande orders samt övrig orderhantering.
- Samarbeta tätt gentemot företagets säljare och kunder.
- Bedriva försäljning/merservice via mejl och telefon mot befintliga och nya kunder.
- Arbeta i SAP samt ärendehanteringssystemet PUZZEL.


Om dig

För att passa i rollen som kundsupport bör du trivas i en dynamisk miljö. Som person är du strukturerad, positiv, driven och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du kommunicerar obehindrat på finska och svenska i tal och skrift. Din datavana är god och du behärskar Officepaketet väl. Vi ser gärna att du har en erfarenhet från försäljning och kundsupport, samt förstår och uppskattar processen vid kund- och orderhantering från början till slut. Du gillar att ingå i ett team och drivs av de framgångar som kan uppnås tillsammans, genom att själv kavla upp ärmarna och erövra verktygsvärlden.

För att lyckas bra i rollen som kundsupport tror vi att du:

- Har erfarenhet av SAP eller motsvarande system.
- Talar och skriver obehindrat på både finska, svenska och engelska.
- Har ett tekniskt intresse och goda kunskaper i Office-paketet.
- Du levererar alltid den bästa servicen och har ett gott affärstänk där merförsäljning är en given del av ditt arbete.


Vi ser det som mycket meriterande om du tidigare har arbetat i en liknande roll med teknisk support och om du kommer från branschen.

Tillträde, omfattning och anställning

Bolaget sitter i fina lokaler centralt i Täby. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag med viss flexibilitet. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av Tyrloit. Bolaget erbjuder trygga anställningsvillkor och goda förmåner.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2022
  • Ansök senast: 15 oktober 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024