Finsktalande värdepappersadministratör till företag i city

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Tjänsten
Vår kund är ett privatägt värdepappersbolag som grundades 2006. Företaget är en ledande distributör av kapitalskyddade och ej kapitalskyddade placeringsprodukter för privatpersoner, företag och institutioner. Företaget sitter centralt inne i city i trevliga och moderna lokaler. På kontoret mitt i Stockholm city arbetar idag ca 15 personer. I denna roll kommer du få arbeta brett med värdepappersadministration. Du kommer att ha mycket kontakt med det finska kontoret, vilket har ett mycket tätt samarbete med det svenska. Nu söker vi efter en person som kan täcka upp för en föräldraledighet på 12 månader med startdatum kring mitten av januari 2019.

Arbetsuppgifter
Som värdepappersadministratör kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter:

• Kassahantering
• Avstämningsarbete
• Fondhandel
• Andra allmänna administrativa arbetsuppgifter
• Flytande i svenska och finska, i både tal och skrift

Arbetstid/Varaktighet
Heltid med kontorstider, 38,5h/vecka
Startdatum är önskvärt i mitten av januari 2019 och avser ett konsultuppdrag via Placera Personal på 12 månader.

Kvalifikationer
För att passa i rollen hos vår kund tror vi att du har en tidigare ekonomibakgrund med bokföringsvana. Som person är du noggrann, ambitiös och har ett stort engagemang och egen drivkraft.

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Nyckelord: värdepappersadministratör, ekonomi, ekonomiassistent, finska

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön enligt överenskommelse
  • Heltid Heltid / Kontorstider: 38,5h/v Startdatum: önskvärt i mitten av januari 2019, konsultuppdrag via Placera Personal på 12 månader.
  • Publicerat: 16 november 2018

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

4 november 2024

Ekonomiassistent

1 november 2024