OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teleperformance Nordic
Beskrivning
Samsungs tekniska support är en nordisktalande support där våra svenska, norska, danska, finska och VoC team jobbar tillsammans för att leverera en utmärkt support och service till Samsungs kunder. De svenska, norska, danska och finska teamen jobbar med teknisk support medan VoC är specialiserat mot reklamationsärenden.
VoC möter alltså kunder i ärenden och frågor som rör reklamationer, reparationer och garantier. Då den tekniska supporten stöter på ett sådant ärende lyfts frågan till VoC, vars uppgift är att guida kunden genom reklamationsprocessen. Detta görs med stöd i gällande nordisk konsumentköpsrätt och Samsungs gällande processer. VoC jobbar i nära samarbete med den tekniska supporten, serviceverkstäder, återförsäljare och kunder. VoC jobbar framförallt med e-mail, men i viss utsräckning även med telefon.
Kvalifikationer
En bra VoC är också en mycket god kommunikatör. Du har en stor erfarenhet av kundservice och kundbemötande. Har du erfarenhet av reklamationer och/eller hemelektronikbranschen ses detta som meriterande. Du har en förmåga att visa empati och förståelse för kunden, samtidigt som du är självsäker i ditt arbete och inte är rädd för att ta konflikter. Du har även en god pedagogisk förmåga och ett stort tålamod.
Du har minst gymnasieexamen och talar och skriver finska samt svenska och/eller engelska flytande. Grundläggande tekniska kunskaper är också något vi efterfrågar hos våra VoC.
För att säkerställa att du har rätt kompetenser för tjänsten kommer du i rekryteringsprocessen att få göra vissa tester.
Villkor
Omfattning: Heltid/Tillsvidare. Vi tillämpar 6 mån provtjänstgöring.
Arbetstider: Mån-fre 8-17
Teleperformance är världens ledande leverantör av outsourcing CRM och kundservice. Vi erbjuder överlägsna resultat i att hantera företags kundservice och teknisk support. Teleperformance grundades i Paris, Frankrike 1978 och är ett globalt företag med en närvaro i 46 länder med mer än 135.000 anställda på 270 kundservicecenter. Som en del av Teleperformance-gruppen består Teleperformance Nordic AB av 10 kontor i Norden med 2500 anställda. För mer info besök www.teleperformance.com , www.teleperformancecareer.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Lindgren, 0703543040, Emma Lagerbielke, 0708 55 54 79,
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
0703543040
Maria LIndgren
Maria Lindgren
0703543040
Maria Lindgren, Recruiter
0703-543040
Maria Lindgren, recruiter
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Jessica Rundgren
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren, Rekryterare
+46 703 54 30 40