OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 63 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.
First Camp erbjuder en arbetsplats med stark tillväxt och snabb utvecklingstakt. Här är gästens upplevelse alltid i fokus. Våra supportkontor är centralt belägna i Stockholm respektive Göteborg och här finns VD, ekonomi, marknad, försäljning, contact center, fastighet och HR samlade.
Bli en del av något stort
Är du räddaren i nöden? Du är lönndörren i återvändsgränden.
Den dolda trappan vid stupet. Stigen som plötsligt uppenbarar sig i den snåriga skogen. När man tror att allt hopp är förlorat.. Då dyker du upp. Och du kommer med kunskap. Likt en skänk från ovan delger du omgivningen din expertis och dina finurliga lösningar. Utan dig haltar vi runt i blindo. Du är vår räddare. Du är First Camps kundtjänstmedarbetare.
Beskrivning
Vårt mål på First Camp är att bli världens ledande campingkedja, och för att nå dit behöver vi tillhandahålla gästservice i världsklass. Utan våra kunniga och serviceinriktade medarbetare på Contact Center kan vi inte uppnå vårt mål. First Camp växer och nu behöver vi fler glada experter inom kundservice till vårt Skandinaviska Contact Center. Detta är en tjänst för dig som är organiserad, lösningsorienterad och ansvarstagande, du tycker om att ge det lilla extra till våra gäster.
Vad ska göras?
Som säljande medarbetare på Contact Center kommer du att ha en mycket viktig roll. Du kommer vara den som räddar dagen när receptionen på destinationen inte räcker till. Din uppgift är att besvara telefonsamtal, mejl, chatt och social media från våra gäster. Som säljande medarbetare på Contact Center kommer du att arbeta mot både privatpersoner och företag.
En viktig del av arbetet är merförsäljning. Vi vill att du ska vara steget före och lotsa gästerna till ett bättre erbjudande än vad de själva tänkt sig. Av den anledningen är det också viktigt att du håller dig uppdaterad kring våra olika utbud och erbjudanden.
Ärenden kan gälla allt från små saker som gör gästernas nuvarande vistelse lite roligare, eller hjälpa våra gäster att boka sitt nästa besök hos oss. Fingertoppskänsla som gör att du kan hjälpa gästerna att hitta den bästa lösningen för just dem är grundläggande.
Vår målsättning är att gästen själv ska kunna göra bokningar via hemsidan, därför är en del av din arbetsuppgift att på ett pedagogiskt och trevligt sätt hänvisa gästen dit för framtida bokningar.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är minst 20 år, kan börja arbeta omgående och har erfarenhet av att arbeta med telefoni och kundtjänst. Givetvis kan du kommunicera utan svårigheter på svenska eller något annat skandinaviskt språk, samt har goda IT-kunskaper. Tyska är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker kollegor som har en hög servicenivå, som uppskattar en vardag fylld med varierade gästdialoger och som tycker om att arbeta med telefonen som redskap.
För att kunna säkerställa en hög gästnöjdhet ser vi även att du är noggrann och nyfiken med en stor dos av lyhördhet och engagemang. Alla gäster är unika och vi vill att de bemöts på ett unikt sätt. Du är effektiv med förmåga att prioritera samtidigt som du är prestigelös och gärna hjälper till med ett extra handtag där det behövs. På First Camp sätter vi teamet framför jaget och hjälps åt att släcka de bränder som uppstår.
Moments of happiness for the many people är vårt motto.
Glädjefyllda ögonblick för alla våra gäster – men också för våra medarbetare. First Camp ska vara arbetsplatsen som inte känns som en arbetsplats. Vi eftersträvar en positiv atmosfär fylld med glada och flexibla människor vars härliga energi smittar av sig till gästerna. På First Camp påminner vi varandra om att gästen har valt att tillbringa sina värdefulla semesterdagar hos just oss – därför är det upp till oss att leverera.
Vad erbjuder vi?
På First Camp finns en historia av att rekrytera unga förmågor som sedan växer inom företaget. Hos oss får du möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från världens alla hörn.
Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra:
We Care: Vi bryr oss om varandra, våra gäster och om naturen.
We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster.
We Simplify: Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar.
We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster.
Vi erbjuder dig en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och omtänksamma kollegor. Kollegor som gärna bjuder på både kloka råd och goda skratt. Vi är ett starkt team och vill fortsätta utvecklas med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framgångssaga.
Under ett sommarjobb hos oss kan vi garantera att din ryggsäck fylls med erfarenheter, tålamod och ett utmärkt sätt att utföra service!
Är du vår nästa stjärnrekrytering?
Vad är villkoren?
Vi söker medarbetare till vår sommarsäsong. Omfattningen av anställningarna varierar, men du kommer garanteras mellan 20-40 h/vecka. Arbetstiderna varierar och inkluderar även tidiga morgnar, kvällar och helger. Lönen följer kollektivavtal mellan Visita-Unionen. Minimum ålder är 18 år.
Hur ansöker jag?
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan omgående. Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar och söker aktivt efter de medarbetare som bäst matchar den kravprofil vi har satt upp för tjänsten. Som ett första steg i vår urvalsprocess kommer de personer som möter våra kvalifikationskrav att få genomföra ett kortare rekryteringstest. Mer information om detta får du vid genomförd ansökan.
Kanske är detta början på resten av ditt liv. Varmt välkommen med din ansökan redan idag.