OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 63 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.
First Camp Röstånga-Söderåsen är en naturskön oas belägen precis vid Söderåsens Nationalpark. I den lugna naturen hittar du en arbetsplats med härlig gemenskap. Tillsammans med kollegorna i receptionen, butiken och städet hjälper du till att sprida glädje och gemenskap till våra campinggäster.
Beskrivning
Vi vill bli världens ledande campingkedja genom att fokusera på innovation, hållbarhet och datadrivna gästinsikter.
Därför vill vi att alla våra anställda ska drivas av att skapa mervärde, inte bara för våra gäster men även för varandra. Några av våra främsta ansikten utåt och som har ett stort ansvar för att skapa mervärde på destinationerna är våra Receptionsansvariga – och här vill vi nu fylla på med en ny kollega.
Vad ska göras?
Som Receptionsansvarig är du ansvarig för driften av reception och butik på din destination. Tjänsten innefattar operativt arbete i reception och butik, så som in- och utcheckningar, information och service till gäster, bokningshantering samt ansvar för varuflödet i butiken. Du är även arbetsledare för säsongspersonalen i reception och butik. Det kommer att vara ditt ansvar att rutinerna för reception och butik efterföljs och du samarbetar med Destinationschefen för att hålla dem uppdaterade. I rollen som Receptionsansvarig är du även ett stöd till Destinationschefen när det kommer till löpande kommunikation till både personal och kollegor, administration, kundhantering samt försäljning.
I linje med att skapa mervärde för varandra och våra kunder, ska alla som arbetar på destinationerna kunna hugga i där det behövs, vilket innebär att du som Receptionsansvarig kan komma att stötta upp med alla förekommande arbetsuppgifter som finns på destinationen.
Vem söker vi?
För att passa in i rollen som Receptionsansvarig krävs det att du är en person som drivs av att ge bra service. Du är en tydlig administratör, har förmågan att prioritera och fördela arbete samt är kommunikativ och utåtriktad. Då rollen är väldigt varierande behöver du vara en prestigelös person med tydligt lösningsfokus och som gärna hoppar in där det behövs. Slutligen behöver du kunna driva ett tydligt ledarskap och ha förmågan att skapa sammanhållning i en grupp.
Vi ser gärna att du har en vidareutbildning inom turism, handel eller service, men det är inget krav. Du måste dock ha erfarenhet av receptionsarbete och fina referenser från kundhantering. Arbetet förutsätter att du har mycket goda allmänna IT-kunskaper och har arbetat i bokningssystem tidigare. Ett krav är även att du kommunicerar mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Slutligen är det meriterande om du har erfarenhet från camping och arbetsledning.
Moments of happiness for the many people är vårt motto.
Glädjefyllda ögonblick för alla våra gäster – men också för våra medarbetare. First Camp ska vara arbetsplatsen som inte känns som en arbetsplats. Vi eftersträvar en positiv atmosfär fylld med glada och flexibla människor med härlig energi som smittar av sig till gästerna. På First Camp påminner vi varandra om att gästen har valt att tillbringa sina värdefulla semesterdagar hos just oss – därför är det upp till oss att leverera.
Vad erbjuder vi?
På First Camp finns en historia av att rekrytera unga förmågor som sedan växer inom företaget. Hos oss får du möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från världens alla hörn.
Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra:
We Care: Vi bryr oss om varandra, våra gäster och om naturen.
We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster.
We Simplify: Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar.
We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster.
Vi erbjuder dig en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och omtänksamma kollegor. Kollegor som gärna bjuder på både kloka råd och goda skratt. Vi är ett starkt team och vill fortsätta utvecklas med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framgångssaga.
Vad är villkoren?
Tjänsten är en säsongsanställning på heltid (40h/vecka). Arbetstiderna varierar och inkluderar även tidiga morgnar, kvällar och helger. Vi följer kollektivavtal mellan Visita-Unionen. Lön enligt överenskommelse.
Hur ansöker jag?
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan omgående. Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar och söker aktivt efter de medarbetare som bäst matchar den kravprofil vi har satt upp för tjänsten. Som ett första steg i vår urvalsprocess kommer de personer som möter våra kvalifikationskrav att få genomföra ett kortare rekryteringstest. Mer information om detta får du vid genomförd ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag.