OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver dig som gillar service!
Lockas du av utmaningar och är intresserad av att möta nya miljöer och människor? Tycker du om att göra det där ”lilla extra” för en gäst, kund eller medarbetare? Är du intresserad av att utvecklas och lära dig mer om värdskap? Och hur detta kan påverka möten, relationer och intrycket av varumärket. Du blir anställd av oss som First Impression Manager och arbetar på uppdrag hos våra kunder. Detta är en roll som ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt möjlighet att kunna påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling.
Vem är du?
Du drivs av att göra skillnad, överträffa förväntningar och höra att du är ovärderlig. Rollen är bred och du förväntas att vara flexibel, prestigelös, serviceminded och stresstålig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från servicebranschen eller tidigare receptionsarbete, men det är inte ett krav. Du har känsla för kvalitet och trivs med att vara den första personen som kunderna möter när de kommer till företaget. Du är ansvarstagande, serviceminded och van att ha många olika arbetsuppgifter parallellt. Du ligger alltid steget före och ser möjligheter att stötta och hjälpa dina kollegor samt hitta lösningar för utveckling av företagets bemötande. Din svenska och engelska är flytande i tal och skrift och du är en van användare internet och Office-paketet. Vi har alla åldrar i vårt team, från 20 - 60 plus år där vi anpassar kandidaterna i relation till uppdragets kravspecifikation och kundens önskemål, det viktigaste är att du har energi och tar ansvar.
Din roll
Du kommer att vara kundens ansikte utåt och ansvara för välkomnandet och mötesupplevelsen från början till slut. Du kommer även fungera som en allmän servicefunktion och ett stöd till kollegor på andra avdelningar. Det är viktigt att du själv tar egna initiativ och ser vad som behöver göras. Varje företag har en mer detaljerad arbetsbeskrivning.
Om The First Impression Company
The First Impression Company är ett företag som samlat några mycket erfarna och nytänkande individer kring frågan om hur B2B-företag möter sina besökare. Genom våra erfarenheter från olika branscher har vi samlat på oss mängder av kunskap som gör vår vägledning lönsam när det kommer till att skapa en unik och minnesvärd besöksupplevelse. Vi är passionerat engagerade i det faktum att bra möten leder till bra relationer och att bra relationer leder till bra affärer. Vi drivs av vetskapen att våra insatser kommer att generera en ökad intäkt för våra uppdragsgivare. Med stor erfarenhet och specialistkompetens från branscher som kontorskaffe, hotell & restaurang, bemanning, företagsservice, utbildning, marknadsföring och design har vi benat ut vad som måste vara på plats för en besöksupplevelse i världsklass. Vårt motto är att mottagandet alltid ska vara positivt laddat med en wow-känsla och att besökaren ska vilja komma tillbaka. Vi vill tillsammans med alla medarbetare ha ett inspirerande och meningsfullt arbete med en tillitsfull kultur. Våra värdeord vägleder oss i vår vardag: Vi är Snabba, Professionella, Intresserade, Relationister och Ambitiösa. Vi sitter i fräscha lokaler mitt i city nära Hötorget och blev nominerade till Gasellföretag 2021 med mål om fortsatt tillväxt.
Vår filosofi
är att första intrycket ska användas till att stärka varumärket och skapa förutsättningar för bra möten, bra relationer och bra affärer. Du presenteras till våra kunder som en First Impression Manager för att säkerställa kundens ”First Impression”. Du representerar varumärket och DU gör skillnad. Du arbetar ute hos våra kunder och ingår i vårt nätverk med flera andra First Impression Managers som kontinuerligt samlas för vidareutbildning genom inspirationsföreläsningar etc. Eftersom vi erbjuder våra kunder möjligheten att rekrytera den person de hyrt kan detta leda till att du blir erbjuden en anställning, dock självklart förutsatt att det är ömsesidigt.