First line Administratör till Solna

First line Administratör till Solna

Arbetsbeskrivning

We ARE Kiwa- Är du?
Älskar du att lösa problem, är utåtriktad och trivs i en roll med stora kontaktytor? Vill du vara med och kvalitetssäkra att både kunder och kollegor får bra service? Kiwa är ett ledande bolag inom teknik och säkerhet, vi ser till att lyfta våra osynliga vardagshjältar ute i samhället!
Om jobbet
Vårt mål på Kiwa och inom CSC är alltid att arbeta aktivt för att utveckla och koordinera serviceupplevelsen till företagets medarbetare och kunder. Det handlar exempelvis om att optimera kvaliteten i kundsamtal och mailkontakter samtidigt som vi jobbar för att förbättra våra processer för att bidra med ökad kundnöjdhet och effektivitet.
Avdelningens huvudsakliga arbetsuppgifter är hantering av inkommande kundserviceärenden via telefon och mail, support till fältpersonal, löpande administration och registervård, avtalshantering, kontering av leverantörsfakturor.
För att trivas i rollen krävs det att du är resultatorienterad, flexibel, kommunikativ och har fokus på service. Vi tror att tjänsten passar dig som är självgående, prestigelös och gillar att kavla upp ärmarna. Du är trygg i dig själv och gillar att jobba lösningsorienterat då arbetet växelvis innebär ett högt tempo med snabba beslut. Vidare har du en god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta operativt tillsammans med ditt team, då du själv behöver hantera inkommande ärenden.
Placeringsort är Solna.
Med rätt erfarenhet och vilja finns möjlighet att gå in i en tidsbestämd gruppledarroll där du kombinerar operativt arbete med ett samordnande ansvar för administration och service till medarbetare och kunder. Du stöttar dina medarbetare i ärenden för att hitta affärsmässiga och kundfokuserade lösningar och kan utföra arbetsuppgifter som förekommer i ett kundsupportteam.
Vem vi söker
Din personlighet är viktig för oss! Vi ser att du är ansvarsfull till naturen, positiv, serviceinriktad och noggrann och vill vara med och påverka. Du är driven och har en vilja att ständigt utvecklas och lära dig mer. Har du dessutom ett tekniskt intresse och en vilja att förstå vad vi jobbar med på ett djupare plan är det ett stort plus!
• Erfarenhet från en liknande roll inom kundtjänst med en 1st och 2nd line support eller likande kundserviceverksamhet.
• Du är van att arbeta med KPI-uppföljning och har god kunskap om kundservicerelaterade KPI:er och styrparametrar.
• Du har med fördel en eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet.
• God dator och systemvana
• Hanterar svenska och engelska i tal & skrift
Det är meriterande om du har
• Arbetat med verksamhetseffektivisering eller förändringsarbete.
• Erfarenhet av schemaläggning.
• Goda kunskaper i svenska och engelska.
• Vana från Microsoft Dyn 365 eller motsvarade program.
•Teamledarerfarenhet eller erfarenhet från coachning och verksamhetsstyrning.
Vad Kiwa erbjuder dig
Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom TIC-branschen. Det är vi tack vare våra anställda och deras kompetens. Det är medarbetarna som för oss framåt därför är din utveckling något vi kommer att satsa på!
Oavsett om arbetet är självständigt eller i ett team så är det viktigt att känna sig som en i gänget och bli en del av vår Kiwa-gemenskap! Vi delar med oss av vår kunskap och kompetens och jobbar tillsammans mot utveckling av både individ och företag. Vill du arbeta på ett företag som utmanar och uppmuntrar dig att bli bättre, där din idé kan bli verklighet, oavsett roll, då har du kommit rätt.
Så här söker du
För frågor gällande tjänsten kontakta rekryteringsansvarig, Sofija Petrov på tfn. 010-4793176 eller mail sofija.petrov@kiwa.com
Rekryteringen tar julledighet och återupptas den 3/1-2022
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför undanbe oss kontakt med rekryterings- och annonsförsäljare.
Om Kiwa
Kiwa är branschledande inom testning, inspektion och certifiering (TIC). Vi är en global aktör med lokal förankring. Vi har starka kundrelationer och hög service med ett fokus på säkerhet, teknik och hållbarhet. Vi har ett brett utbud och erbjuder tjänster inom processäkerhet, fastighets- och lyftsäkerhet, lantbruk samt inom livsmedels- och byggbranschen. Som koncern är vi verksamma i över 40 länder och har 5 000 anställda runt om i världen. I Sverige har vi ett trettiotal kontor mellan Kiruna och Malmö där totalt över 800 medarbetare arbetar tillsammans för ett säkrare samhälle.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kiwa Sweden AB KARLSKRONA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 21 januari 2022

Postadress

Campus Gräsvik 1
KARLSKRONA, 37175

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024