First line hos IT-specialist

Arbetsbeskrivning

Har du en känsla för service och stor förståelse för att alla inte är riktigt lika duktiga på teknik och datorrelaterade problem som du? Vill du använda dina supporterfarenheter till att ta dig an ett uppdrag på ett av Sveriges mest framgångsrika IT-specialistbolag? Då ska du läsa vidare!

Beskrivning
Perido söker nu en supporttekniker till vår kunds first line support. Företaget har sedan starten på 90-talet växt i stadig takt och är idag en välkänd aktör inom IT-branschen som ansvarar för hela eller delar av sina kunders IT-drift. Tjänsten är placerad strax söder om centrala Stockholm med goda kommunikationsvägar.

I detta utvecklande supportuppdrag får du stor användning för din kunskap och känsla för service. Kanske har du tidigare jobbat i firstline, helpdesk eller med IT-support - det viktiga är att du gillar att lösa tekniska problem och att du förstår att kunder ligger på olika kunskapsnivå och ställer olika sorters krav på hur du kan hjälpa dem. Majoriteten av de samtal som du tar emot handlar om nätverk som krånglar, borttappade lösenord eller exempelvis utskriftsproblem, och du kommer själv lösa dessa ärenden direkt i first line. Då du sitter tillsammans med både first och second line har du goda möjligheter att lära dig av dina kollegor och sakta men säkert växa inom organisationen. Att jobba med support här är alltså en god väg att vandra, oavsett vad det är för teknisk eller serviceinriktad roll du en dag hoppas ta. Är det här uppdraget för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil
-Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom IT
-Erfarenhet av arbete som IT-support
-Meriterande med erfarenhet från serviceyrken/telefonjobb
-God datorvana
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde snarast möjligt.

Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret (10048DB) i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer
10048DB

Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 18 mars 2014

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024