OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsbemanning är ett företag som erbjuder uthyrning och rekrytering av personal inom ekonomi, administration, försäljning och IT. Vi hjälper företag att hitta flexibla rekryterings- och bemanningslösningar. Genom att vara en attraktiv arbetsgivare med nöjda medarbetare kan vi erbjuda våra kunder kompetent och motiverad personal. Vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kollektivavtal med Unionen.
För ett konsultuppdrag på initialt 6 månader (med goda chanser till förlängning/övertag), söker vi nu två stycken first line support specialister till vår kund i centrala Göteborg. Till en början kommer man behöva arbeta på plats under onboarding processen men allt eftersom kommer det finnas möjlighet att jobba delvis hemifrån. Man kommer ingå i ett stort team med god sammanhållning som man nu har för avsikt att utöka med ytterligare två personer.
Arbetsuppgifter:
* Ge support och service till kundens samarbetspartners
* Arbeta i ärendehanteringssystemet ServiceNow
* Ta emot, registrera och lösa ärenden via telefon med datorn till hjälp
* Fjärrstyra kunders datorer remotely för att lösa olika ärenden
* Felsökning
* Vidareförmedla ärenden för åtgärd internt
* Följa upp ärenden
* Diverse administrativa uppgifter
Kvalifikationer:
* Minst ett års erfarenhet av first line IT-support
* Det är meriterande om du har erfarenhet från olika ärendehanteringssystem, gärna ServiceNow
* Flytande svenska och godtagbar engelska
Vi söker dig som brinner för att hjälpa andra människor. Du arbetar systematiskt, noggrant och är van vid att arbeta utefter uppställda rutiner/processer. Du är duktig på att lösa problem, du är en god IT-användare i allmänhet, och du är en trevlig person som är lätt att ha att göra med. Slutligen är det bra om du är lite stresstålig och har bra tålamod.
Vi behandlar ansökningar löpande så skicka gärna in din ansökan omgående.
Sökord: Helpdesk, Help Desk, Helpdesktekniker, Supporttekniker, Service Desk, Kundtjänstmedarbetare