OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inför kommande behov söker vi 1st line IT-support specialists.
För ett konsultuppdrag på initialt 6 månader (med goda chanser till förlängning/övertag), söker vi first line support specialister till vår kund i Göteborg. Man kommer ingå i ett stort team med god sammanhållning som man nu har för avsikt att utöka med ytterligare två personer.
Arbetsuppgifter:
* Ge support och service till kundens samarbetspartners
* Arbeta i ärendehanteringssystemet ServiceNow
* Ta emot, registrera och lösa ärenden via telefon med datorn till hjälp
* Fjärrstyra kunders datorer remotely för att lösa olika ärenden
* Felsökning
* Vidareförmedla ärenden för åtgärd internt
* Följa upp ärenden
* Diverse administrativa uppgifter
Kvalifikationer:
* Minst ett års erfarenhet av first line IT-support
* Det är meriterande om du har erfarenhet från olika ärendehanteringssystem, gärna ServiceNow
* Flytande svenska och godtagbar engelska
Vi söker dig som brinner för att hjälpa andra människor. Du arbetar systematiskt, noggrant och är van vid att arbeta utefter uppställda rutiner/processer. Du är duktig på att lösa problem, du är en god IT-användare i allmänhet, och du är en trevlig person som är lätt att ha att göra med. Slutligen är det bra om du är lite stresstålig och har bra tålamod.
Vi behandlar ansökningar löpande så skicka gärna in din ansökan omgående.
Sökord: Helpdesk, Help Desk, Helpdesktekniker, Supporttekniker, Service Desk, Kundtjänstmedarbetare