OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu, för vår kunds räkning, en person med god servicekänsla som gillar att hjälpa människor.Om kunden: Vår kund är ett ledande internationellt it-tjänstföretag.Företaget har 40 000 medarbetare varav cirka 5 500 i Sverige.De erbjuder verksamhetsinriktade konsulttjänster, integration och outsourcing av it- och affärsprocesser.Arbetsuppgifter och omfattning: Du kommer att ta emot inkommande samtal från PC-användare som jobbar inom statlig myndighet.Exempel på användarproblem som kan förekomma är problem med mail, skärm, ej åtkomst till lönesystemet etc.Som 1:st line support kommer du att lösa de mindre problemen.Arbetet handlar i första hand om att slussa användarnas frågor vidare till 2nd och 3rd line support. Introduktionen tillhandahålls av kunden som har sin arbetsplats belägen i centrala Karlstad.Omfattning: Start:omgående Heltid t.o.m. juni Skallkrav: Du som söker denna tjänst ska inneha följande kunskap/kompetens: 1.God servicekänsla- Kunna bemöta och hantera kunder/PC användare per telefon.2.Tekniska kunskaper - Tillräckliga IT-kunskaper för att kunna supporta PC-klienter, kunskap om arbetsstationer, nätverk och Office.3.Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Meriterande krav: Det är meriterande men inget krav att du som söker stämmer in på följande områden: 1.Kunskaper i AD (Active Directory)- Katalogtjänst som hanterar användare och grupper.2.IT-utbildning 3.Erfarenhet av arbete i kundtjänst ses som väldigt meriterande. Personliga egenskaper: Det är viktigt att du som söker denna tjänst har en god servicekänsla samt förmåga att hantera problem på ett bra sätt.Arbetstider och anställningsform: Dagtid, heltid 8-17 Kommun: Karlstads kommun Tillträde: omgående Det brinner i knutarna och urvalsprocessen sker löpande, skicka din ansökan redan idag!Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Jennie Forsell, personalansvarig.