First Line support

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort datorintresse och brett tekniskt kunnande? Målet för vår kund är att utvecklas till det ledande teknikkonsultföretaget i Sverige genom att förena hög teknisk kompetens med bred förståelse för kunders affärer.Företaget är holländskt och på kontoret i Liljeholmen arbetar ca 300 personer.Du får möjligheten att arbeta på ett stort internationellt bolag tillsammans med trevliga kollegor. Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta på företagtes helpdesk med support till företagets interna användare.Du hanterar allt från datorhaveri, felsökning till programsupport.I dina arbetsuppgifter ingår att hantera Windows och Office ärenden och de är upp till dig med din tekniska bakgrund att kunna ställa de rätta frågorna.Mycket av ditt arbete handlar om infomationshämtning och se till att veta vad man ska fråga efter när man hjälper användarna.Du arbetar i Windowsmiljö och din dator och telefon fungerar som dina redskap.Du arbetar dock inte 100% med support via telefon utan arbetsuppgifterna är varierande och din roll är att följa de ärenden som kommer in till sitt slut.Givetvis finns de andra duktiga medarbetare som du kan ta hjälp av.Det förekommer onsite-ärenden samt ärenden mot telefoni och mobilt internet. Arbetets omfattning: Uppdraget startar omgående och pågår fram tills årsskiftet.Du arbetar vanliga kontorstider med roterande schema där du med jämna mellanrum börjar 07.30.Det finns en mycket stor möjlighet att uppdraget förlängs och är du driven och duktig som person så finns en chans till att du kan bli rekryterad till Grontmij.Du arbetar som konsult via Brainpeople och inledningsvis så kommer du att få en introduktion. Utvecklingsmöjligheter: Är du driven och nyfiken på att lära dig mer så finns det möjligheter att gå vidare mot en roll inom second- eller thirdline support.Du arbetar i en stor organisation där man tar vara på sina anställda.Du kommer att ha en stor bredd och variation på dina arbetsuppgifter och du arbetar i en grupp på ca 5 personer, där alla är mycket teknikintresserade. Kompetenskrav: Det viktigaste är att du har ett STORT och genuint intresse för datorer/felsökning.Du har en fallenhet för problemlösning och kan ringa in ett tekniskt problem som kan dyka upp från användarnas håll.Du har arbetat i Windowsmiljö och har telefonvana och det är meriterande om du har erfarenhet av Active Directory.Du är van att arbeta med exchange klienter och har gärna god kompetens inom nätverk, antingen från utbildning eller arbetslivet. Personliga egenskaper: Återigen är det viktigt att du har ett personligt intresse och nyfikenhet för datorer.Du är en lättsam person som är prestigelös i ditt sätt att vara och du får gärna ha en hel del humor.Du är rak i din kommunikation både mot kollegor och användare.Som person får du gärna ha lite skinn på näsan och inte ha problem med att flagga för om du kört fast i någon arbetsuppgift.Vi söker dig som är utåtriktad och lyhörd samtidigt som du är ansvarstagande. Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 21 september 2009
  • Ansök senast: 21 oktober 2009

Besöksadress

Industrigatan 4A
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


31 oktober 2024