OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du den vi söker?
Är du en självgående och serviceinriktad person som är nyfiken på IT-relaterade problem och teknisk support? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar och tänka utanför boxen för att hitta bästa lösningen? Då är jobbet hos något för dig!
Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda.
Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har ca 80 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.
Vad innebär det att jobba som First Line Support på Würth?
Som ”first line support” har du en viktig roll hos våra användare, där du bidrar med service och ditt sinne för teknisk problemlösning. Här har du möjlighet att kombinera dina kunskaper inom IT och din känsla för service.
Tjänsten innebär att du snabbt och effektivt ska kunna lösa användarnas IT-problem via fjärrstyrning och telefon. Du har lätt för att arbeta både självständigt och i grupp samt har en god organisationsförmåga.
• Agera första kontaktytan gentemot våra användare, via telefon och vårt ärendehanteringssystem
• Supportera våra användare både vad gäller hårdvara och mjukvara
• Installation av datorer
• Hantering av Skrivare, Servermiljö, Active directory, nätverk och lagring
• Vara med och utveckla incident, change och service request processerna
Du kommer att ingå i ett dedikerat IT team bestående av åtta personer, där vi både har first line support och second line support. Vi har höga ambitioner att hjälpa våra medarbetare med både felavhjälpning och vidareutveckling av systemstöd.
Vi vill att du
• Har erfarenhet från att tidigare ha arbetat i en supportfunktion
• Har goda kunskaper gällande installation/felsökning av PC-klienter, Windows, MS Office samt utskriftshantering.
• Är tålmodig och pedagogisk
• Har ett strukturerat arbetssätt för att hålla kunna ordning på de olika ärendena och återkoppla med svar i tid.
• Har en god teknisk kunskap
• Det viktigaste är inte att du har en formell teoretisk bakgrund, utan att du är rätt person för jobbet.
Meriterande:
• Det är meriterande om du även ha erfarenhet av Exchange, Skype, MAC, Active Directory, VMware och nätverk.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett jobb i ett företag med starkt varumärke och en organisation med mycket energi och glädje. Vi erbjuder dig möjligheten till personlig utveckling och ett deltagande i ett aktivt förbättringsarbete. Du kommer att befinna dig nära till beslut och med stora möjligheter att påverka. Vi erbjuder ett stort utrymme för personligt driv och engagemang.
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Placeringsort: Örebro
Vi tillämpar löpande urval och önskar din ansökan senast 15 februari 2021.
Kontaktperson för tjänsten är Håkan Wallin, 070-374 06 36.