First Line Support

First Line Support

Arbetsbeskrivning

Keep it Simple - Make it happen - Improve together
Det här är CheckProof!
CheckProof är ett digitalt verktyg som ansluter Frontline och kontor till en och samma plattform. Vi lägger grunden för strukturerade och effektiva arbetssätt genom att underlätta kontroller, inrapportering och ärendehantering. Med fokus på användarvänlighet och smarta lösningar skapar vi välmående och hållbara företag över hela världen. Våra kunder är Skanska, Peab Industri, FLSmidth, HeidelbergCement, Midroc och många fler.
Vår vision är att vara det självklara valet genom att leda utvecklingen av effektiva arbetssätt och sätta standard för framtida generationer.
Möjligheten
Just nu letar vi efter en digital stjärna med ett stort driv att hjälpa andra. Du kommer vara vår first line support och vara en del av vår supportavdelning. Detta är inte vilken support som helst. Här får du verkligen chansen att vara ansiktet utåt för företaget samt erbjuds stora möjligheter att växa i karriärstegen redan efter 1,5år, till antingen till antingen en Customer Success eller produktspecialist. CheckProof erbjuder möjligheten att utvecklas i en uppmuntrande miljö med stöttning från teamet. Hos oss på CheckProof är värdefrasen “Improve together” avgörande. Utan våra medarbetare är vi bara en idé. Tillsammans gör vi skillnad. Välkommen!
Rollen
Som First Line Support kommer du att ansvara för supporten och vara den som först kommer i kontakt med våra kunder vid supportärenden, såväl via telefon som chatt och mejl. Du kommer se till att våra kunder får en god upplevelse av vårt digitala verktyg och agera som en frontfigur för CheckProof. Till arbetsuppgifterna hör även att hålla vår kunskapsbank uppdaterad samt att medverka till instruktionsvideos. Du arbetar tätt med övriga i supportteamet och med våra utvecklare i Sverige och utomlands.
Huvuduppgifter:
Ansvara för inkomna supportärenden. Bemöta, delegera och följa upp dessa.
Vara tillgänglig för våra kunder varje dag mellan 8-17.
Medverka i att ta fram, samt uppdatera vår kunskapsbank och instruktions guider.

Personen vi söker
Vi letar efter dig som brinner för service och som tycker om att hjälpa andra. Du är en noggrann problemlösare som gillar att ta ansvar och jobba tillsammans med andra. Du behöver ha en god förståelse för systemutveckling och IT-processer. Kanske har du erfarenhet av IT-administration, datorsystem, kodning eller liknande, vilket gör att du snabbt kan sätta dig in i vår produkt och kan enkelt kommunicera med vårt utvecklingsteam.
Du talar och skriver obehindrat på engelska och svenska. Det är meriterande om du kan fler språk. För dig är allt möjligt och du är den som ser till att få saker gjorda. Vår bild är att du är driven och vågar utmana dig själv och tänker utanför boxen. Du har stor kommunikativ förmåga och är den som löser problem. Du är strukturerad samt går snabbt från ord till handling.
Vi är ett ungt företag som arbetar i tajta team där det är lika viktigt med rätt kompetens som att du delar våra värderingar och känner att du blir en del av oss. Vår arbetsplats präglas av höga ambitioner, humor och öppenhet. Vi ser möjligheter och lösningar framför hinder och är lyhörda mot varandra.
Varför oss?
Vi erbjuder dig ett härligt och snabbt växande team med kollegor i olika delar av världen, i olika åldrar – där vår starka drivkraft är den gemensamma nämnaren. Vi har flexibla arbetstider med möjlighet att delvis jobba hemifrån, erbjuder friskvårdsbidrag, optionsprogram samt stort utrymme för personlig utveckling och tillväxt. En förutsättning för att välja oss som arbetsgivare, är att du går i gång av tanken på att ha en nyckelroll i ett ungt företag som siktar mot stjärnorna.
Joina vår resa!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Checkproof AB Täby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juni 2021
  • Ansök senast: 23 juli 2021

Postadress

Propellervägen 4 A 0TR
Täby, 18362

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024