First Line Support

Arbetsbeskrivning

Är du en självgående och serviceinriktad person som är nyfiken på IT-relaterade teknisk support? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar och tänka utanför boxen för att hitta bästa lösningen? Då är jobbet hos något för dig!

Jobbet innebär
Som ”first line support” har du en viktig roll hos våra användare, där du bidrar med service och ditt sinne för teknisk problemlösning. Här har du möjlighet att kombinera dina kunskaper inom IT och din känsla för service.

Tjänsten innebär att du snabbt och effektivt ska kunna lösa användarnas IT-problem via fjärrstyrning och telefon. Du har lätt för att arbeta både självständigt och i grupp samt har en god organisationsförmåga.


• Agera första kontaktytan gentemot våra användare, via telefon och vårt ärendehanteringssystem
• Supportera våra användare både vad gäller hårdvara och mjukvara
• Hantering av persondatorer hela livscykeln
• Hantering av Skrivare, Servermiljö, Active directory, nätverk och lagring
• Vara med och utveckla incident, change och service request processerna


Du kommer att ingå i ett dedikerat IT team bestående av åtta personer, där vi både har first line support och second line support. Vi har höga ambitioner att hjälpa våra medarbetare med både felavhjälpning och vidareutveckling av systemstöd.

Varför ska du söka
Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär, möjlighet till utveckling och vår framåtanda tydligt hos oss. Vi investerar i våra medarbetare och är övertygade om att medarbetarna är skillnaden som gör skillnad.

Vi vill att du

• Har erfarenhet från att tidigare ha arbetat i en supportfunktion
• Har goda kunskaper gällande installation/felsökning av PC-klienter, Windows, MS Office samt utskriftshantering.
• Är tålmodig och pedagogisk
• Har ett strukturerat arbetssätt för att hålla kunna ordning på de olika ärendena och återkoppla med svar i tid.
• Har en god teknisk kunskap
• Det viktigaste är inte att du har en formell teoretisk bakgrund, utan att du är rätt person för jobbet.
• Det är meriterande om du även ha erfarenhet av Office 365, TEAMS, MAC, Active Directory, VMware och nätverk.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett jobb i ett företag med starkt varumärke och en organisation med mycket energi och glädje. Vi erbjuder dig möjligheten till personlig utveckling och ett deltagande i ett aktivt förbättringsarbete. Du kommer att befinna dig nära till beslut och med stora möjligheter att påverka. Vi erbjuder ett stort utrymme för personligt driv och engagemang.

 

Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda. 

Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har ca 80 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.

 

Tjänstgöringsgrad:                         Heltid
Placeringsort:                                 Örebro

Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 29 mars 2022. Kontaktperson för tjänsten är Håkan Wallin, 070-374 06 36.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Würth
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2022
  • Ansök senast: 29 mars 2022

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024