OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i fyra månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget.
Om företaget:
Företaget är ett internationellt försäkringsbolag med huvudkontor i Stockholm och är det största bolaget inom återförsäkring i Skandinavien. I rollen som IT-support på First Line har du en varierande arbetsdag med många kontaktytor.
Du erbjuds en varierande roll med utvecklande uppgifter inom IT-support och möjlighet att jobba med engelska som arbetsspråk på daglig basis. Du supporterar ca 650 användare internationellt och bidrar till att den interna IT-miljön och de anställdas iPhone fungerar på bästa sätt.
Arbetsuppgifter:
Som First Line support supporterar du den globala verksamheten i alla IT- och mobilrelaterade frågor. Du kommer att jobba med Active Directory, Windows 10 applikationer i Citrix-miljö och iPhone framför allt. Du sitter tillsammans med några av dina kollegor inom IT-support på kontoret i centrala Stockholm och har resten av kollegorna placerade runt om i världen. Eftersom du supporterar användare internationellt, så kommer den största delen av arbetet att ske på engelska men du behöver känna dig bekväm med att jobba på svenska också. I rollen kommer du att ansvara för att:
• Ta emot supportärenden via telefon och i ärendehanteringssystemet ServiceNow
• Säkerställa att återkoppling sker till användaren när supportärendet är löst
• Lösa supportärenden självständigt och eskalera internt vid behov till 2:nd och 3:rd line
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Bakgrund från IT-gymnasium
• Goda erfarenheter inom Active Directory, Windows 10 och Citrix
• Erfarenhet av Iphone-support
• Tidigare erfarenhet av serviceroller, så som kundtjänst eller First Line support
• Meriterande om du har tidigare erfarenhet Citrix-miljö och tunna klienter
• Goda kunskaper i svenska och engelska
Eftersom du är den som möter användaren först är det viktigt att du är serviceorienterad, kommunikativ och har lätt för att sätta dig in i användarens behov. Du kommer att ansvara för all ärendehantering och behöver kunna arbeta strukturerat och självständigt samt kunna prioritera och ta beslut. Som person ser vi att du är öppen, hjälpsam och pedagogisk och motiveras av att lösa problem och hjälpa andra.
Övrig information:
Start: omgående
Plats: Stockholm
Lön: enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT, first line, first line support, 1st line, support, IT-support, Iphone, kundtjänst, Active Directory, Windows 10, Citrix, ServiceNow
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund