First Line Support Engineer

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i ett affärsdrivet bolag med en marknadsledande position som har ett tydligt syfte och goda värdegrunder?

Om ditt svar är ja så ska du veta att Tunstall är världsledande inom välfärdsteknologi för vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka och våra tjänster hjälper människor att få en tryggare vardag och leva det liv de själva valt.



Har du dessutom ett stort intresse för IT och problemlösning samtidigt som du brinner för att hjälpa andra människor?

Om ditt svar är ja tror vi att du kan passa bra hos oss och i vårt härliga IT Servicedesk team!



Men innan du slänger iväg din ansökan bör du veta detta:



I vår Service Desk kommer du inte att ägna dina dagar åt att jobba med AD databas, nollställa lösenord eller avhjälpa fel på faxen. Vi har nämligen egenutvecklad hårdvara och mjukvara med egen infrastruktur. Du kan därför inte googla till dig lösningarna utan du behöver verkligen lära dig hur våra tjänster, produkter, mjukvaror och integrationer fungerar. Här behöver du använda ditt tekniska intresse och din förståelse för att lösa problemet.



Vi är ett växande bolag som är under kontinuerlig utveckling och vi vill att alla medarbetare är delaktiga i avdelningens arbete. Vi söker därför dig som har förmågan, viljan och kreativiteten för att fortsätta skapa och förbättra våra processer och som gärna tar stort eget ansvar inom avdelningen.



Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vi jobbar efter våra värdegrunder PASSIONERAD, PERSONLIG OCH PROFESIONELL vilket vi hoppas du kan identifiera dig med. Teamet består av en bra mix av olikheter och däri ligger också vår styrka- vi tar gemensamt fram de bästa lösningarna, vi är öppna, hjälpsamma och prestigelösa. Vi har en del tjejer i teamet men vill ha fler och uppmuntrar kvinnliga sökande.



Vi sitter i nya fräscha lokaler i Hyllie i Malmö med goda kommunikationsmöjligheter.



Vad gör man om dagarna som First Line Support Engineer?



Du kommer att arbeta i Tunstalls 1st line support där vi hjälper våra kunder, vanligtvis användare på kommuner. Huvudfokus kommer vara att ge god och pedagogisk service genom att lösa inkommande ärenden i fråga om våra tjänster via telefon, mail och fjärrstyrning. Vi tror att du har passion för att hjälpa andra för att trivas i rollen.

Vår Service Desk är en samlad kontaktpunkt för våra kunder, en så kallad SPOC (Single Point of Contact). Ärendena som kommer in är cirka 80% tekniska, resterande frågor kan bestå av orderhantering, fakturafrågor eller likvärdigt.



Vi har supporten öppen 24/7 vilket innebär att du kommer att arbeta både dag- och kvällspass på vardagar samt vissa helger, givetvis får du OB ersättning och kortare arbetsvecka i kompensation.



Vad gör dig klippt och skuren för tjänsten?



Eftersom du har mycket kontakt med användarna av våra tjänster söker vi dig som både kan hjälpa kunden rent tekniskt men också vill leverera service i världsklass. Det kräver att du är serviceminded och kan förklara saker på ett pedagogiskt sätt ( är du den som släktingar ringer när det är fel på Tv´n är du nog en bra kandidat!)



Vi söker dig som har ett stort hjärta och vill arbeta i en roll som verkligen gör skillnad för äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka i deras vardag. Kanske har du läst en gymnasial utbildning inom IT eller teknik men det viktigaste är att du har ett stort tekniskt intresse och vill lära dig mer inom området.



Vi tror att du:

- har ett stort tekniskt intresse
- har erfarenhet av att arbeta med service/support
- är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
- kan arbeta varierade tider alla dagar i veckan




Vi kan garantera att du kommer att få intressanta arbetsuppgifter samtidigt som du har kul på jobbet och får arbeta tillsammans med kompetenta kollegor. Till detta kan läggas att arbetet vi utför är riktigt meningsfullt och att vi gör skillnad. På sikt finns även goda möjligheter att gå vidare till 2nd och 3rd line support.



Om oss

Tunstall ligger långt fram i branschutvecklingen vad gäller produktutveckling och teknisk kompetens. Kunderna finns i nuläget främst inom kommunal/offentlig äldrevård men det finns även en stor framtida tillväxtpotential inom hälsovård/landsting och den privata sektorn (B2B).

Tunstall Nordic är inne i en förändrings- och omstruktureringsfas då omvärlden och marknaden ställer nya och högre krav på dem som bolag. Denna transformation sker inom bl.a. följande områden; Privatisering - från offentligt finansierad till privat äldrevård Digitalisering - teknikskiftet från analoga produkter till digitala ”Tjänstefiering” - från produkter till tjänster Molnifiering - från lokala installationer till host:ade molnlösningar



Övrig information



Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Omfattning: Tillsvidare på heltid med varierande arbetstider

Placering: Huvudkontoret i Malmö



Ansökan

Känner du igen dig i beskrivningen av rollen? Då vill vi veta mer om dig! Ansök enkelt via hemsidan. Vi går igenom urvalet löpande och håller dig uppdaterad genom processen.


Har du frågor om tjänsten så svarar Daniel Pilquist, Service Desk Manager, gärna på dina frågor.

Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen så hjälper Josefina Medic, HR & Talent Specialist, dig gärna. Mail till Josefina.Medic@tunstallnordic.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tunstall Nordic
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024