OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi sommarjobbare till vår ServiceDesk!
Tunstall är världsledande inom välfärdsteknologi för vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka där våra tjänster hjälper människor att få en tryggare vardag och förhöjd livskvalitet.
Inför sommaren söker vi personer som kan arbeta under juni och juli för att täcka upp under semestern. Då vi har egenutvecklad hårdvara och mjukvara med egen infrastruktur kan du inte googla till dig lösningarna utan du behöver verkligen lära dig hur våra tjänster, produkter, mjukvaror och integrationer fungerar. Därför ser vi gärna att du har möjlighet att börja redan i maj månad för att kunna gå vårt introduktionsprogram inför sommaren.
Våra lokaler är nya och fräscha och vi finns i Hyllie, Malmö, med goda kommunikationsmöjligheter.
Vad gör man om dagarna som First Line Support Engineer?
Du kommer att arbeta i Tunstalls 1st line support där vi hjälper våra kunder, vanligtvis användare på kommuner. Huvudfokus kommer vara att ge god och pedagogisk service genom att lösa inkommande ärenden i fråga om våra tjänster via telefon, mail och fjärrstyrning.
Vår Service Desk är en samlad kontaktpunkt för våra kunder, en så kallad SPOC (Single Point of Contact). Ärendena som kommer in är cirka 80% tekniska, resterande frågor kan bestå av orderhantering, fakturafrågor eller likvärdigt.
Vi har vår ServiceDesk öppen 24/7 vilket innebär att du kommer att arbeta både dag- och kvällspass på vardagar samt vissa helger, givetvis får du OB ersättning och kortare arbetsvecka i kompensation.
Vad gör dig klippt och skuren för tjänsten?
Eftersom du har mycket kontakt med användarna av våra tjänster söker vi dig som både kan hjälpa kunden rent tekniskt men också vill leverera service i världsklass. Det kräver att du är serviceminded och kan förklara saker på ett pedagogiskt sätt ( är du den som släktingar ringer när det är fel på Tv´n är du nog en bra kandidat!)
Vi söker dig som har ett stort hjärta och vill arbeta i en roll som verkligen gör skillnad för äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka i deras vardag. Kanske har du läst en gymnasial utbildning inom IT eller teknik men det viktigaste är att du har ett stort tekniskt intresse och vill lära dig mer inom området. Vi tror att du:
- har ett stort tekniskt intresse
- har erfarenhet av att arbeta med service/support
- är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
- kan arbeta varierade tider alla dagar i veckan under hela juni och juli
Om oss
Tunstall ligger långt fram i branschutvecklingen vad gäller produktutveckling och teknisk kompetens. Kunderna finns i nuläget främst inom kommunal/offentlig äldrevård men det finns även en stor framtida tillväxtpotential inom hälsovård/landsting och den privata sektorn (B2B).
Tunstall Nordic är inne i en förändrings- och omstruktureringsfas då omvärlden och marknaden ställer nya och högre krav på dem som bolag. Denna transformation sker inom bl.a. följande områden; Privatisering - från offentligt finansierad till privat äldrevård Digitalisering - teknikskiftet från analoga produkter till digitala ”Tjänstefiering” - från produkter till tjänster Molnifiering - från lokala installationer till host:ade molnlösningar
Övrig information
Start: Omgående, senast maj månad
Omfattning: Sommarjobb på heltid under juni och juli, med varierande arbetstider
Placering: Huvudkontoret i Malmö
Ansökan
Ansök enkelt via hemsidan. Vi går igenom urvalet löpande och håller dig uppdaterad genom processen.
Har du frågor om tjänsten så svarar Daniel Pilquist, Service Desk Manager, gärna på dina frågor.
Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen så hjälper Josefina Medic, HR & Talent Specialist, dig gärna. Maila oss på tunstall.applications@tunstallnordic.com