First Line Support | Experis | Digital Workplace

First Line Support | Experis | Digital Workplace

Arbetsbeskrivning

Är du tekniskt kunnig och duktig på att lösa problem? Trivs du i en omväxlande miljö och har en stor vilja att lära dig nya saker? Då bör du söka till rollen som First Line Support hos oss på Experis. Som supporttekniker får du chansen att, i en servicedeskmiljö, arbeta med användarsupport/IT-support och hjälpa användarna med IT-relaterade problem samt lära dig mer om IT och relaterade områden.

Vem söker vi?

För den här tjänsten söker vi en person med intresse för, och gärna erfarenhet av, användarsupport, IT support eller servicedesk arbete. Om du har jobbat med Office 365 så är det ett plus. Din personlighet är viktig och vi ser gärna att du är framåt som person och bra på att ta initiativ till såväl tekniska lösningar som sociala kontakter.



Om tjänsten

Som First Line Support kommer du att arbeta med olika system och enheter och det dagliga arbetet går huvudsakligen ut på att arbeta med teknisk service och problemlösning mot användare. Du kommer att ge teknisk support över mejl och telefon och hjälpa kunder, kollegor eller medarbetare som stött på hinder med sina tekniska hjälpmedel. Du kommer ha ett nära samarbete med andra medarbetare på IT-avdelningen och ni kommer hjälpa och lära av varandra.



Om Experis

Experis är ett av Sveriges ledande konsultbolag inom IT och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 27 juli 2022

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024