OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Experis söker just nu dig som vill jobba som 1st line support i Göteborg. Det bästa med det här jobbet att ingen dag är den andra lik och det finns möjligheter att utvecklas i yrkesrollen. Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med kundärenden, teknisk support och brinner för IT
Om tjänsten
I rollen som 1st line support kommer du att ha varierande dagliga uppgifter. Bland annat kommer du att arbeta med teknisk service och problemlösning mot användare, lösa olika typer av tekniska ärenden över telefon och hantera IT-relaterade problem som kan uppstå hos användare. Du kommer även att lösa inkommande ärenden via ärendehanteringssystemet, lotsa användare fram till möjliga lösningar på tekniskt relaterade problem, hjälpa kunder eller användare som har problem med sina datorer, telefoner eller system och ge teknisk support över mejl samt telefon.
Vi har följande förväntningar på dig som supporttekniker:
* Att du uppfyller våra servicenivåer genom att uppnå överenskomna mål
* Du står för ett trevligt, artigt och kunnig bemötande
* Att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter inom tjänsten Användarsupport IT
Krav för arbetsrollen:
* Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.
* Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.
* Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation.
* Relevant erfarenhet är meriterande
Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.
Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Har du frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatansvarig Linda Höglund på linda.hoglund@se.experis.com
Ta nästa steg i din karriär med Experis Career Accelerator?
Ta reda på hur du kan höja din kompetens för att nå drömjobbet. När du ansöker till en tjänst hos Experis får du tillgång till vår Career Accelerator som erbjuder kostnadsfria digitala kurser baserat på din aktuella kompetens och framtida ambitioner. Testa din profil och se vad som krävs för att nå dina mål. Läs mer om Experis Career Accelerator.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi