OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Experis söker just nu dig som vill jobba som 1st line/supporttekniker. Är du en problemlösare? Vill du jobba tillsammans med andra duktiga och drivna kollegor som delar samma tekniska intresse som du? Vi fortsätter växa och vi söker just nu vår nya stjärna inom Digital Workspace. Vänta inte med din ansökan - tjänsten tillsätts löpande!
I rollen som 1st line support kommer du att ha varierande dagliga uppgifter. Huvudsakligen arbetar du med teknisk service och problemlösning. Du löser olika typer av tekniska ärenden över telefon och hanterar IT-relaterade problem som kan uppstå hos slutanvändare. Vidare löser du inkommande ärenden via ärendehanteringssystemet, lotsar användare fram till möjliga lösningar för att inte fördröja deras arbete. Utöver det förväntas du hjälpa användare som har problem med sina datorer, telefoner, applikationer eller system.
Vi har följande förväntningar på dig som supporttekniker:
* Att du uppfyller våra servicenivåer genom att uppnå överenskomna mål
* Att du står för ett trevligt, artigt och kunnigt bemötande
* Att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter inom tjänsten Användarsupport IT
Krav för arbetsrollen:
* Minst 6 månaders erfarenhet av arbete inom support, alternativt en IT/teknisk utbildning
* Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office
* Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem (Windows) och enklare felsökning kring nätverk
* Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Meriterande för rollen:
* M365 och Active Directory
* Service Now (Snow)
Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.
Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Vad kan vi erbjuda dig?
På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.
Har du frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Linda Höglund på linda.hoglund@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson