First line support │ Göteborg │ Experis Digital Workspace

First line support │ Göteborg │ Experis Digital Workspace

Arbetsbeskrivning

Vi på Experis söker just nu dig som vill jobba som 1st line/supporttekniker. Är du en problemlösare? Vill du jobba tillsammans med andra duktiga och drivna kollegor som delar samma tekniska intresse som du? Vi fortsätter växa och vi söker just nu vår nya stjärna på problemlösning! Är det du? Sök tjänsten!

Vilka är vi?

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och en del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt i din karriär. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.

Utöver detta har vi olika events för alla konsulter såsom grillkvällar, föreläsningar och andra roliga aktiviteter! Ett bra sätt att lära känna nytt folk inom samma bransch.

Om rollen

I rollen som first line support kommer du att ha varierande dagliga uppgifter. Huvudsakligen arbetar du med teknisk service och problemlösning. Du löser olika typer av tekniska ärenden över telefon och mail och hanterar IT-relaterade problem som kan uppstå hos slutanvändare. Vidare löser du inkommande ärenden via ärendehanteringssystemet, och lotsar användare fram till möjliga lösningar för att inte fördröja deras arbete. Utöver det förväntas du hjälpa användare som har problem med sina datorer, telefoner, applikationer eller system.

Vi söker dig som:

* Har en relevant utbildning inom IT eller motsvarande.
* Är trevlig, artig och kunnig i bemötandet till andra personer.
* Tar ansvar för sina arbetsuppgifter på uppdraget.

Meriterande för arbetsrollen:

* Minst 6 månader erfarenhet av arbete inom support
* Erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office
* Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem (Windows), nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
* Kunskaper i M365 och ärendehanteringssystem såsom Active Directory, Easit BPS, Artologik Helpdesk och Service Now (Snow)
* Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Vad kan vi erbjuda dig?
På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Har du frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Linda Höglund på linda.hoglund@se.experis.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2023
  • Ansök senast: 3 september 2023

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024