FIRST LINE SUPPORT & KUNDTJÄNST - Värnamo Energi AB

Arbetsbeskrivning

Värnamo Energi erbjuder klimatsmart energi och högteknologiska IT-tjänster – betydelsefulla produkter som ger våra kunder konkurrenskraft, komfort och trygghet. Vi bidrar aktivt till samhällets utveckling genom att bygga ut el-, fjärrvärme- och fibernät i Värnamo kommun. Värnamo Energis agerande präglas av en hög servicegrad och närhet, omtanke om miljön samt god kompetens. Bolaget har idag 54 anställda, över 15 000 kunder och omsätter drygt 400 MSEK. Värnamo Energi är helägt av Värnamo kommun.
Läs mer på www.varnamoenergi.se

Kombinerar du tekniskt intresse med varmt kundbemötande?

Vi söker nu en ny medarbetade till vår support/kundteam!

Värnamo Energi söker nu en medarbetare till vår First Line support och Kundtjänst. Vi erbjuder en varierande roll som blir delad mellan kundsupport och kundtjänst. Du blir en viktig del i vårt kundteam, där du som First Line Support kommer vara den första kontakten mot våra privatpersoner som är i behov av teknisk support för våra bredbands- och TV-tjänster. Du kommer främst att ge support via telefon och mail men även genom personliga möten. I rollen äger du och har uppföljningsansvar för dina ärenden och vid mer komplexa frågor tar du det vidare till Second Line Support. När du är i kundtjänst hjälper du våra kunder med ärenden och frågor kring våra tjänster, som innebär bl a att ta emot beställning, lägga upp avtal samt hantera allmänna frågor kring främst bredband och TV.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ta emot supportärenden främst via telefon, mail och personliga möten
• Registrera inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem
• Genomföra felsökning och rådgiva/hjälpa kunden
• Ta emot felanmälan/support som sedan går vidare till Second Line
• Säkerställa att återkoppling sker till användaren när supportärendet är löst
• Allmän kundservice kring bredband och TV

Vem är du?

Du har ett intresse för teknik och du ser det som en självklarhet att alltid sätta kunden i fokus och göra ditt bästa i alla lägen. För att lyckas i rollen är du tålmodig och pedagogisk, då jobbet innebär att guida användare på olika kunskapsnivåer. Du tar ansvar för ditt arbete och arbetar på ett strukturerat och noggrant sätt.

Som person ser vi att du är öppen, kommunikativ och trivs med att hjälpa andra. Det är meriterande om du har erfarenhet av en supportfunktion men viktigast är att du har en serviceminded och lösningsfokuserad inställning i ditt arbete. Här får du möjligheten att kombinera ditt intresse inom teknik med din känsla för service!

Känns detta som en roll för dig? I så fall, tveka inte utan ta chansen att bli en del i ett team som ständigt vill framåt!

I denna rekrytering samarbetar Värnamo Energi AB med FSK Group AB. Ansvarig rekryterare är Alexandra Pettersson, 070-5655673. Sista ansökningsdagen är 17:e juni. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer kan komma att påbörjas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktuppgifter till fackliga representanter:

Stefan Nilsson (SEKO), 0370-694124
Sonny Axelsson (Vision), 0370-694169
Johannes Söderlind (Sveriges Ingenjörer), 0370-694133

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FSK Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2022
  • Ansök senast: 17 juni 2022

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024