First line support / Service desk

First line support / Service desk

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta professionellt och ha roligt på jobbet?
Vill du vara en del i vårt lag med fantastiska kollegor?
Vill du ha möjlighet till ständig utveckling?

Är du en serviceinriktad person med stort tekniskt intresse?

Fortsätt läsa för då kanske denna roll är något för dig!

DSolutions framgång bygger på att vara ett familjärt företag med högt driv som fokuserar på tillväxt, entreprenörskap och skall fortsätta att växa i takt med marknaden och kundernas förändrade behov.

Nu söker vi en vi dig som vill bli en del av #DSdreamteam!


Vi söker dig som:

- Har erfarenhet av att arbeta mot slutkund.

- Kunskap inom Windows.
- Uttrycker dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska.

- Har lätt för att lära och ett stort teknikintresse.
- Har grundläggande nätverkskunskap.
- Ser möjliga lösningar där andra har problem.
- Är kommunikativ och pedagogisk.


Det är meriterande om du har:

- Tidigare erfarenhet från printsupport.

- Grundläggande gymnasial IT-utbildning alt. enstaka IT-kurser.
- Kunskap inom Mac.


Arbetsbeskrivning
Rollen innebär att du och dina kollegor har ett brett ansvar där ni svarar på samtliga inkommande externa kundärenden som varierar i karaktär. Du utför remote samt telesupport främst inom Print men även till viss del IT. Att utföra enklare installationer och felsökning av skrivare, datorer och kringutrustning tillhör en del av vardagen. I rollen samarbetar du mycket med dina kollegor internt och saknar du viss kompetens så bistår dina kompetenta kollegor dig med glädje.

Du ansvarar för att våra kunder blir mer än nöjda med tjänsterna de köper från oss, vilket gör att en hög servicekänsla är viktigt. Våra ledord är Kundfokus, Driv, Kvalitet och Nytänkande.

Din vilja att utvecklas och goda samarbetsförmåga är viktig samt att du har en hög social kompetens för att uppnå bästa relation med kollegor, samarbetspartners liksom våra viktiga kunder. Du är en driven, samarbetsvillig och ansvarsfull person samt är kommunikativ med förmåga att förklara och återkoppla på ett pedagogiskt sätt. Vi värdesätter dessa personliga egenskaper högt och ser gärna att du har som mål att höja din kompetens successivt, vilket i sin tur kan ge grund för ytterligare kliv inom DSolution Servicedesk. Vi vill att du ska utvecklas och växa med oss!

Dina kollegor har gjort DSolution till ett snabbt växande bolag så du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team!

Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Brismo
+46706500413
Fredrik Snickars
+46707755450
Jimmy Isberg
+46707492961

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DSolution
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Drivhjulsvägen 26, Hägersten
None

Postadress

Drivhjulsvägen 26
Hägersten, 12630

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024