First Line Support sökes till konsultbolag inom IT

First Line Support sökes till konsultbolag inom IT

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av arbete inom first line? Här väntar en kul tjänst där du har möjlighet att arbeta mycket på distans eller hos företagets kunder. Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en First Line Support till vår kund, ett specialistkonsultbolag som levererar skräddarsydda nätverks- och systemlösningar till sina kunder. De erbjuder en dynamisk arbetsmiljö, där möjligheterna att växa parallellt med bolaget är oändliga. Som First Line Support arbetar du antingen hemifrån eller ute hos kund i Stockholmsområdet.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara en del av ett team bestående av First, Second och Third Line support. Din roll blir att vara den primära kontaktpersonen för användare som möter tekniska utmaningar eller har frågor gällande olika produkter och tjänster.
Ge assistans och vägledning åt användare med tekniska frågor eller problem
Felsök och identifiera grundläggande tekniska problem
Dokumentera och registrera ärenden för hantering och uppföljning
Vid mer komplicerade problem, eskalera ärendet till rätt kontaktperson

Dina egenskaper
Som First Line Support är det viktigt att du har ett starkt tekniskt kunnande och en förmåga att lösa användares IT-relaterade problem. Du behöver vara tålmodig och lyhörd, eftersom du ofta kommer att vara den första kontakten för användare med tekniska problem. Din förmåga att kommunicera tydligt och förstå användarnas behov är avgörande för att kunna erbjuda effektiv support.
Du bör vara snabb på att ta itu med ärenden och prioritera dem korrekt. Att vara noggrann och dokumentera ärenden är också en viktig egenskap för att säkerställa att inga detaljer förbises. Eftersom teknik och system kan variera, bör du vara flexibel och ha förmågan att snabbt lära dig och anpassa dig till olika IT-miljöer.
Tjänsten innebär ofta att du måste arbeta under tidspress och hantera flera ärenden samtidigt. Din förmåga att behålla lugnet och förbli professionell är därför nödvändig. Slutligen, att vara serviceinriktad och ha ett positivt bemötande gentemot användare är avgörande för att skapa en positiv supportupplevelse och bygga förtroende som en pålitlig teknisk resurs.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Erfarenhet av att arbeta inom IT Support eller First Line Support
Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg, du når henne via linn.willberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34430 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2024
  • Ansök senast: 17 mars 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024